شرایط لازم برای تشخیص اُمیکرون باید در استان مهیا شود

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: شرایط لازم برای تشخیص سویه امیکرون باید از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در استان مهیا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا حسین نژاد» امروز شنبه (11 دی ماه) در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا با ابراز نگرانی از عادی انگاری جامعه نسبت به بیماری کرونا، افزود: حساسیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن در مدارس بیشتر شود چرا که دانش آموزان می توانند به عنوان سفیران سلامت در خانواده ها برای فرهنگسازی این موضوعات نقش مهمی داشته باشند.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه سرعت انتشار سویه اُمیکرون بسیار بیشتر است، گفت: شرایط لازم برای تشخیص این سویه در استان باید از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ایجاد شود و بازرسان بررسی میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح جامعه به ویژه اصناف باید دقت بیشتری داشته باشند.

 

حسین نژاد در مورد چگونگی برخورد با کارمندانی که واکسن تزریق نمی کنند، گفت: در این خصوص تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هستیم.

 

دکتر «سیدجواد پورنقی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی هم گفت: ابتلا به کرونا در حدود دو سال گذشته، منجر به فوت دوهزار و ۸۷ نفر در استان شده است.

 

وی با بیان اینکه اکنون بیماری کرونا در استان تحت کنترل است، افزود: در شبانه روز گذشته یک نفر مبتلا به کرونا در استان جان باخته است و تاکنون گزارشی از ابتلا به بیماری اُمیکرون در استان به دست ما نرسیده است.

 

وی با تاکید بر نقش واکسیناسیون در مهار کرونا گفت: این استان رتبه نخست کشوری به لحاظ پوشش واکسیناسیون را دارد و تاکنون  62 هزار نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کرده اند.

 

«علی بیگ زاده» معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: در حدود دو سال گذشته 10 هزار و 178 نفر از کارمندان دستگاه های اجرایی استان به کرونا مبتلا شده اند.

 

وی اظهارداشت: تاکنون 9 هزار و 759 نفر از کارمندان مبتلا به این ویروس، بهبود یافته اند و 388 نفر دوره نقاهت خود را می گذرانند و 32 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

 

کد خبر 1133129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha