مهم ترین شاخصه شخصیتی علامه مصباح، جنبه فکری و معرفتی  بود

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه از جنبه های شخصیتی آیت الله مصباح که کمتر مورد توجه قرار گرفته جنبه سلوکی است، گفت: مهم ترین شاخصه شخصیتی علامه مصباح، جنبه فکری و معرفتی وی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام دکتر « محمد جعفری»، همایش تخصصی میراث فکری و اجتماعی مصباح در دانشگاه لرستان، با گرامیداشت یاد وخاطره آیت الله مصباح وشهید سردار سلیمانی، اظهار داشت:  سردار سلیمانی سردار جنگ سخت، در عرصه مقاومت در برابر زیاده خواهی های  مستکبران بود و جان خود را تقدیم حضرت حق کرد.

 

وی افزود: علامه مصباح یزدی هم سردار اندیشه بود و تبیین  کننده و تولید گر معارف حکمی، الهی، فلسفی و دینی بود.

 

دانشیار و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: علامه مصباح و سردار سلیمانی هر مصداق این  آیه شریفه هستند « کسانی که جزو ربوبیت حضرت حق در برابر هیچ چیزی سرتسلیم فرو نیاوردن و در این راه استقامت کردند و از هیچ گونه ملامت، هتاکی، اهانت و دشواری نهراسیدند.

 

وی با بیان اینکه جهاد فی سبیل الله شاخص های متعددی دارد، افزود: یک نفر در شاخص نظامی و دفاع از حریم و حرمت اسلام ومسلمانان تلاش می کند و در اوج مجاهدت قرار می گیرد و در این راه جان شیرین خود را تقدیم حضرت حق می کند.

 

حجت الاسلام جعفری افزود: فردی دیگر در عرصه جهاد علمی قرار می گیرد و مانند آیت الله مصباح در این عرصه ثابت قدم ایستادگی می کند و 50 سال اعتبار، عزت، حیثیت و تمام شوکت وعزت علمی خود را در مقام دفاع از دین عرضه می کند واز ملامت ها و کنایه ها و... هراسی به دل راه نمی دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: از قبل از انقلاب اسلامی علامه مصباح در معرض تهمت ها و اهانت ها قرار گرفته بود اما هراسی به دل نداشت و ثابت قدم ایستاد و از اسلام ناب دفاع کرد.

 

حجت الاسلام جعفری افزود: رهبر معظم انقلاب در مورد شخصیت علامه مصباح می فرماید، از دهه 30 ایشان را می شناسم و  ایشان را همواره بر مدار حق یافتم.

 

وی اذعان داشت: علامه مصباح عالم ربانی، فقیهی بصیر، حکیمی مجاهد، متفکری برجسته، مدیری شایسته، تولید گر اندیشه دینی، نگارش گر کتب راه گشا، تربیت شاگران ممتاز، منبع فکر و اندیشه بی غل وغش اسلامی بود که در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی از سال 1342 پایه گذار دو نشریه بعثت و انتقام بود که در برابر رژیم شاه مقاومت و روشنگری می کرد.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه علامه مصباح  سالک طریق توحیدی بود،  خاطرنشان کرد:  از جنبه های  شخصیتی آیت الله مصباح که کمتر مورد توجه قرار گرفته جنبه سلوکی است که سالیان سال شاگردی در محضر علامه طباطبایی و آیت الله بهجت ایشان را سالک طریق توحیدی قرار داده بود.

 

دانشیار و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) بیان کرد: مهم ترین شاخصه شخصیتی حضرت علامه مصباح، جنبه فکری و معرفتی وی بود.

 

وی افزود: به عنوان یک متفکر حکیم و یک فیلسوف متعمق و یک مفسر بزرگ و به عنوان تولیدگر اندیشه ناب دینی درطی 60 سال عمر تولیدگری و اسلام شناسی خود دائما نورافشانی کردند.

 

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: علامه مصباح به عنوان اسلام شناس جامع در طول 60 سال طول عمر خود تمام هم وغمش این بود که نگاه جامعه از اسلام ناب داشته باشد.

 

دانشیار و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، علامه مصباح اسلام شناس جامع بود، افزود: آیت الله مصباح در تبیین نگاه اسلامی و مبارزه با خط التقاط تلاش جدی داشت.

کد خبر 1133166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha