مرکز واکسیناسیون سیار  نقش زیادی در به سرعت بخشیدن افزایش سطح ایمنی جامعه داشت

جمالیان گفت: مرکز واکسیناسیون سیار دانشگاه فنی و حرفه ای امیر کبیر نقش زیادی در به سرعت بخشیدن افزایش سطح ایمنی جامعه داشت.

سید «محمد جمالیان» با اشاره به حمایت ها و کمک های دانشگاه فنی و حرفه ای (امیرکبیر) اراک در دوران کرونا، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: این همدلی و حمایت ها جای تقدیر و تشکر دارد چرا که دانشگاه فنی و حرفه ای از جمله دستگاه ها و نهاد هایی بوده و هست که از روزهای ابتدایی شیوع کرونا، به کمک مجموعه بهداشت و درمان شتافته و در مواقع مختلف با امکانات و منابع خود، گره گشای مشکلات حوزه سلامت بوده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا بسیاری از جمله حوزه ی بهداشت و درمان را غافلگیر کرد، ادامه داد: با توجه به زیرساخت ها و ضعفی که در برخی استان ها از جمله استان مرکزی بود، این مشکلات چند برابر بود.

 

وی اضافه کرد: با کمک و حمایت سایر دستگاه ها، نهادها و حتی مردم و خیرین در برخی مواقع ، حتی امکان ارائه خدمت به مردم با مشکل مواجه می شد که خوشبختانه در استان مرکزی با خلق صحنه های حماسی و به یادماندنی و حمایت و کمک همگانی روزهای سخت را پشت سرگذاشته و به امید روزهای بهتر همچنان در حال مبارزه با کرونا و دست و پنجه نرم کردن با این بیماری هستیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ارتباط سیستماتیک و وحدت دستگاه های اجرایی، راه گشای بسیاری از مشکلات است، ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای از جمله دستگاه هایی است که از همان ابتدا در کنار دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده و هست و با راه اندازی مرکز واکسیناسیون سیار ( خودرویی) نقش زیادی در به سرعت بخشیدن افزایش سطح ایمنی جامعه داشته است.

 

جمالیان خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز با در اختیار قرار دادن خوابگاه های دانشجویی خود در فصل امتحانات، با توجه به اینکه امتحانات دانشجویان حضوری شده و در مقابل نگرانی ها از شیوع و چرخش سریع سویه اُمیکرون افزیش یافته، حمایت ویژه ای از علم و حفظ سلامت دانشجویان علوم پزشکی کرده که جای تشکر و قدردانی دارد.

 

یک فوتی و شناسایی ۳۲ مورد مبتلا به کرونا ویروس در ۷۲ ساعت گذشته

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۳۲مورد جدید ابتلا در ۷۲ساعت گذشته شناسایی شده اند، گفت: بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۱۰۶۰۷۱نفر رسیده است.

 

جمالیان با بیان اینکه از تعداد ۳۲ مورد جدید در استان ۵ نفر از بیماران در بیمارستانهای استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند، افزود: ۲۷ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

 

وی همچنین به آمار فوتی های ناشی از ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در ۷۲ ساعت گذشته یک مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان به ۲۹۸۹نفر می رسد

کد خبر 1133180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha