دستگاه قضایی خراسان جنوبی بر ترک فعل در حوزه  تولید نظارت می‌کند

حجت الاسلام حمیدی گفت: با توجه به سیاست حمایتی دولت سیزدهم بر حوزه تولید، دستگاه قضا نظارت جدی بر هرگونه ترک فعل متولیان امر تولید خواهد داشت تا تولید در استان کمرنگ نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۱۱ دی) در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به به آمادگی دستگاه قضایی برای حمایت حقوقی و قضایی از تولیدکنندگان اظهار کرد: در سالی که به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است امیدواریم ما هم در دستگاه قضا بتوانیم نقش خودمان را به گونه‌ای عملیاتی کنیم که این شعار عملا در استان و شهرستان‌ها محقق شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با روی کار آمدن دولت جدید و سیاست‌های حمایتی که دولت از واحدهای تولیدی و اشتغال دارد، امیدواریم کار ما در دستگاه قضایی در حوزه تولید به حداقل برسد.

 

وی تأکید کرد: با توجه به سیاست حمایتی دولت سیزدهم بر حوزه تولید، دستگاه قضا نظارت جدی بر هرگونه ترک فعل متولیان امر تولید خواهد داشت تا تولید در استان کمرنگ نشود.

 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در استان تشکیل می‌شود، ادامه داد: امروز بررسی مشکلات شرکت تعاونی مسکن اتحاد بیرجند، شرکت پیرامید سازه خاوران، شرکت تعاونی توسعه و عمران آباد میزان قاینات، شرکت سامان کاوش طبس و شرکت عایق رطوبتی ستاره شرق بیرجند در دستور کار نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان جنوبی بود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص یکی از شرکت های حوزه زغالسنگ طبس، تصریح کرد: در این پروژه برخی از تعهدات کارفرما و پیمانکار هنوز عملیاتی نشده و با توجه به اینکه ۷۵ درصد زغال سنگ کشور در این استان تولید می شود باید همه برای تسریع در رونق تولید و حل مشکلات این واحدهای تولیدی کمک کنیم.

 

گفتنی است؛ وضعیت جدید افغانستان و مشکلات ارز از مهمترین دغدغه‌های شرکت عایق رطوبتی ستاره شرق بیرجند به عنوان شرکت صادرکننده محصولاتی نظیر ایزوگام بود که از تیرماه ۱۴۰۰ تعطیل شده بود و در این نشست مقرر شد با پیگیری سازمان صمت و دادگستری خراسان جنوبی تسهیلات ۲ میلیارد تومانی برای احیای فعالیت این شرکت اعطا شود.

 

همچنین مهمترین مشکل سه شرکت تعاونی مسکن اتحاد بیرجند، شرکت پیرامید سازه خاوران، شرکت تعاونی توسعه و عمران آباد میزان قاینات، نحوه حسابرسی تامین اجتماعی بود که طبق دستورالعمل معاون دادستان کل کشور باید یک سال آخر فعالیت مورد محاسبه قرار گیرد اما فعالیت چند ساله این شرکت‌‎ها مورد محاسبه قرار گرفته است که در این جلسه مقرر شد آنچه تاکنون توسط شرکت‌ها پرداخت شده از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری شود و تامین اجتماعی استان هم موظف به ارزیابی عملکرد یکسال آخر شرکت‌ها از این پس با توجه به دستورالعمل معاون دادستان کل کشور شد.

 

تامین آب و کمبود مواد، ضبط ضمانت‌نامه بانکی از مشکلات مطرح شده شرکت سامان کاوش طبس بود که مقرر شد دستگاه‌ها با پیمانکار همکاری لازم را داشته باشند و تاکید شد اگر اثبات بشود که پیمانکاری توان کار را ندارد دستگاه قضا به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا می‌کند، خلعیت صورت می‌گیرد و به شرکت بهتری واگذار خواهد شد.

 

کد خبر 1133193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha