باسوادان جامعه افراد بی‌سواد خانواده خود را باسواد کنند

امام جمعه سنندج با تاکید بر ترویج سوادآموزی گفت: باسوادان جامعه افراد بی‌سواد خانواده خود را باسواد کنند.

به گزارش ‌خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در دیدار با معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان از با سوادان در جامعه خواست که هریک بنا به وظیفه خود فرد بی‌سواد خانواده خود را تحت پوشش قرار دهند چون این یک وظیفه همگانی است.

 

 

وی با تاکید بر همکاری هر چه بیشتر علمای دینی با سوادآموزی استان، با تبریک سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل(ره) به تلاشگران عرصه سوادآموزی از زحمات و اهتمام معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان در راستای ریشه کن کردن بی‌سوادی در استان و افزایش نرخ باسوادی در طی چند سال اخیر تقدیر و تشکر کرد.

 

 

امام جمعه سنندج با اشاره به حدیثی از حضرت محمد مصطفی(ص) که می‌فرمایند: «اطلبوا العلم ولو بالصین» به ارزش علم و دانش و داشتن سواد اشاره کرد و گفت: عالم بشریت با علم زنده است و عمران و آبادانی دنیا با علم میسر می‌شود.

 

 

ماموستا رستمی اظهار داشت: دین مبین اسلام اولین مخالف بی‌سوادی در جهان است و وظیفه علمایان دینی و همچنین معلمان این است که راه را برای آیندگان روشن سازند.

 

 

امام جمعه سنندج از با سوادان در جامعه خواست که هریک بنا به وظیفه خود فرد بی سواد خانواده خود را تحت پوشش قرار دهند چون این یک وظیفه همگانی است.

 

 

در این دیدار حاج ماموستا رستمی با اهدای یک جلد کتاب که گزیده ای از خطبه های نماز جمعه ایشان در سال های اخیر بود از زحمات چندین ساله معاونت سوادآموزی استان و همکارانشان قدردانی کرد.

 

تریبون نماز جمعه فرصتی برای دعوت مردم به سمت باسوادی است

 


رمضان یوسفی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار که به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) انجام شد، از زحمات حاج ماموستا رستمی امام جمعه محترم به عنوان یکی از اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تقدیر و تشکر کرد.

 

 

یوسفی با بیان اینکه مردم شریف کردستان شایسته این نیستند که از نعمت سواد محروم باشند؛ از حاج ماموستا رستمی خواست در راستای ریشه کنی بی‌سوادی و اهداف حوزه سوادآموزی از تریبون نماز جمعه، افراد بی‌سواد و کم سواد را به همکاری و حضور در کلاس‌های سوادآموزی تشویق نمایند.

 

 

معاون سوادآموزی استان عنوان کرد: تا این لحظه تلاش‌های زیادی برای این امر مهم در استان انجام گرفته و نتیجه این زحمات رشد بی‌نظیر درصد با سوادی استان نسبت به قبل از انقلاب بوده است.

 

 

یوسفی در پایان این دیدار با اهدای لوح سپاس از جانب استاندار کردستان(رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی استان) از زحمات مجدانه حاج ماموستا و همکاری ایشان با سوادآموزی استان قدردانی کرد.

کد خبر 1133209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha