مطالبه بیش از ۲ میلیارد ریالی آموزش دهندگان نهضت در آستارا

موسوی از مطالبه بیش از ۲ میلیارد ریالی آموزش دهندگان نهضت در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری این رقم به حساب آنان واریز شود.

«سید سجاد موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: بندر آستارا به لحاظ میزان باسوادی جزو چهار شهرستان باسواد استان گیلان است.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا افزود: نخستین مدارس استان گیلان بعد از رشت و بندرانزلی در در بندر آستارا تاسیس شده‌اند.

 

وی به طرح‌های دوره سوادآموزی اشاره کرد و گفت: سال جاری در قالب طرح توسعه سواد زنان روستایی ۳۴ نفر تحت‌پوشش دوره‌های سواد آموزی قرار گرفتند.

 

موسوی با بیان‌اینکه در قالب طرح فعالیت‌های جاری ۴۹ نفر تحت‌پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار گرفتند، تصریح‌کرد: ۱۷۰ نفر نیز در قالب ۱۷ کلاس تحت‌پوشش دوره انتقال هستند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا ادامه داد: ۲۵۰ نفر نیز در قالب ۲۵ کلاس درس تحت‌پوشش دوره تحکیم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ۵۶ نفر آموزش‌دهندگان فعال نهضت سوادآموزی بندر آستارا هستند، اضافه‌کرد: از مطالبات سال ۹۹ آموزش‌دهندگان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال باقی‌مانده که در تلاش هستیم این رقم تا پایان سال جاری به حساب آموزش‌دهندگان واریز شود.

 

موسوی دوره سوادآموزی را برابر با پایه سوم ابتدایی، دوره انتقال را برابر با پایه ششم ابتدایی و دوره تحکیم را دوره تثبیت سواد دانست و افزود: سوادآموزان پس از گذراندن دوره انتقال و گرفتن مدرک آن می‌توانند در متوسط دوره اول ادامه ‌تحصیل دهند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا به طرح آموزش سواد پایه و مهارت‌های اساسی زندگی به زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد گروه سنی ۱۰ تا ۶۰ سال اشاره و خاطرنشان‌کرد: در این راستا امسال ۱۲ زندانی در قالب طرح سوادآموزی و ۱۴ زندانی در قالب طرح انتقال تحت‌پوشش قرار گرفتند.

کد خبر 1133210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha