شهید سردار سلیمانی آگاه به زمان و موقعیت شناس بود/ ضرورت نظارت بر رعایت شیوه نامه بهداشتی در اجتماعات

حسنی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی آگاه به زمان، موقعیت شناس و مردمدار بود، گفت: نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اجتماعات و کنترل ورود و خروج در مرز مهران باید مورد توجه مسئولان نهادهای ذی ربط قرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام  در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی یک سیاستمدار بود، یک متفکر دینی و یک جامعه شناس و موقعیت شناس و مردم شناس بود و به درستی زمان و مکان را تشخیص  می داد.

 

«محمد سبحان حسنی» یادآور شد:  جمیع این خصلت ها  و ویژگی های موجب شد که این سردار بزرگ عزیز، قلب ها و دلها را تسخیر کند و در یک جمله ایشان خداترس و انسانی مخلص در راه ولایت بود.

 

وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در مراسمات گرامیداشت یوم الله نهم دی، گفت: استان ایلام و شهرستان بدره میزبان مادر و خانواده معظم شهید معظم  سید ابوالفضل حسنی بود که بعد از  سی و چهار سال و هفت سال از تدفین در شهرستان بدره،  این شهید عزیز مورد شناسایی قرار گرفت و در این مراسمات، صحنه های زیبایی در استان ‌و شهرستان بدره خلق شد که جا دارد از مردم استان و  شهرستان بدره تقدیر شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در ادامه با اشاره به ضرورت تداوم روند کنترل ها و نظارت های بهداشتی در راستای پیشگیری و مبارزه با کرونا، یادآور شد: بیماری کرونا در سطح استان با گزارشاتی که دانشگاه علوم پزشکی استان ارایه کردند، در حال حاضر در وضعیت پایداری قرار دارند اما باید توجه داشت که در سطح دنیا سویه های جدیدی در حال شیوع است که باید اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع این سویه ها در استان انجام شود.

 

حسنی با تاکید بر اینکه  حتما باید با  ورود و خروج اتباع کشورها با جدیت از طریق مرز مهران مورد کنترل قرار گیرد، بیان کرد:در بحث انجام  قرنطینه در مرز  مهران نیز باید با رعایت موازین بهداشتی و ایجاد زیرساخت لازم پیگیری های لازم صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت عمومی  شهر انتظار  می رود که دستگاه های ذیربط از جمله شهرداری و و دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم انجام شود، گفت: نقش رسانه ها در  امر مبارزه با کرونا  و فرهنگ سازی در این امر، بسیار مهم و ارزشمند بوده است و  حتما از ظرفیت رسانه ها در این زمینه باید استفاده شود.

 

حسنی با تاکید بر تداوم اقداماتی که الان از جمله  طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار دارد، گفت:  در حوزه بهداشت مدارس حتما آموزش و پرورش  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مورد  بررسی قرار داده و با حق بهداشت مدارس بسیار مهم است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تاکید در اجرای برنامه ها و همایش ها حتما باید شیوه نامه های بهداشتی و نظارت های لازم انجام شود، افزود: نظارت بر این برنامه ها برعهده خود دستگاه مجری برنامه است و باید شرایط لازم را برای رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم کند و دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ نظارتی باید گزارش های لازم را ارائه دهند.

 

وی با اشاره به ضرورت کنترل اتباع چه ایرانی و‌ چه عراقی در ورود و خروج از مرز بسیار مهم است که حتما تست های کرونا لازم گرفته شود. ابراز کرد: باید تلاش شود که پوشش واکسیناسیون در استان افزایش یافته و رسانه ها در استان در این زمینه اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

کد خبر 1133228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha