ضرورت راه اندازی پویش استانی استفاده از ماسک/ ۳۹ مورد بستری ناشی از کرونا در بیمارستان‌های استان وجود دارد

صادقی فر با بیان اینکه تعداد ۳۹ مورد بستری موجود در بیمارستان‌های استان برای اولین بار در پنج ماه اخیر ثبت شده است، گفت: لازم است پویش استانی در راستای استفاده از ماسک در ۸۰ درصد از جمعیت استان راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، عصر امروز(۱۱ دی) در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، با تسلیت فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: خوشحالیم که بخش مهمی از برنامه‌های حوزه بهداشت در راه مقابله با بیماری کرونا مزین به نام طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی بوده است.

 

«جمیل صادقی فر» با بیان اینکه اجرای یان طرح، ما را در  مسیر مبارزه با کرونا به طور ویژه‌ای کمک کرده تا جایی که در مواقعی از سال در بین دو یا سه استان کشور بودیم که دارای شرایط وضعیت آبی بوده است، گفت:از همکاران عزیز در آموزش و پرورش که یک جامعه ۱۱۰ هزار نفری هستند در بحث واکسیناسیون تشکر می کنم که کارنامه قابل قبولی را ارائه دادند.

 

وی تصریح کرد: این روزها در همه جای کشور مشکلات تنفسی و گوارشی وجود دارد و جای اضطراب و نگرانی بیش از حدی نیست، چرا که قبل از کرونا خیلی از دانش آموزان هم سرما خوردگی و هم آنفولانزا داشته اند، در حال حاضر تعداد مدارس تعطیل شده که امتیاز آنها برای باز شدن، کمتر از ۸۵ است، ۱۸۶ مدرسه بوده که انتظار می رود این مدارس در راستای آماده سازی و فراهم کردن شرایط لازم در اولویت جدی قرار گیرند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه نیاز به یک پویش استانی در راستای استفاده از ماسک بالای ۸۰ درصد، را داریم، افزود: تعداد ۳۹ مورد بستری موجود در بیمارستان‌های استان برای اولین بار در پنج ماه اخیر ثبت شده و امروز خوشبختانه تعداد مبتلایان و بستری‌ها در سطح استان تک‌رقمی شده است.

 

صادقی فر یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر در سطح کشور و استان شرایط پایداری حاکم است و شواهد مبنی بر افزایش آمار مبتلایان به کرونا وجود ندارد و بیماری تحت کنترل است.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: سویه جدید اومیکرون در کشورهای اروپایی و آمریکایی شیوع پیدا کرده و به شدت در حال گسترش است و آنچه که مشهود است، سرعت سرایت پذیری و انتقال بالای بیماری است و در خصوص میزان کشندگی آن هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست.

 

وی گفت: اگرچه ممکن است سویه جدید اومیکرون همانند دلتا میزان کشندگی بالایی نداشته باشد، اما بار بیماری در جامعه اگر به واسطه این سویه جدید زیاد شود، در رابطه با خدمات بهداشتی درمانی که به بیماران باید ارائه شود، لازم است از آمادگی کافی و مناسبی برخوردار باشیم.

 


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  ابراز کرد: در تقویت آموزش‌ها و اطلاع رسانی کارهای خوبی انجام گرفت و ادارات پای کار بودند، اما در بیلبوردهای شهرداری مشکل داریم و حتی یک بیلبورد در اختیار بحث سلامت و کرونا و واکسیناسیون نیست.

 

 

کد خبر 1133231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha