زنگ مقاومت در سنندج نواخته شد

همزمان با دهه بصیرت و به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم بزرگداشتی در کانون تربیتی شهید مطهری سنندج برگزار و در این آئین زنگ مقاومت نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت الاسلام و المسلیمن پور ذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی، به بیان مطالبی در خصوص «اهمیت ارزش‌ها در جامعه» پرداخت و شهادت و شهید شدن در راه خدا را یکی از بزرگ ترین ارزش‌ها معرفی کرد.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی عقل؛ انتخاب‌های درست، دین، ادب، حریت و آزادگی و خوش اخلاق بودن را پنج ارزش مهم از دیدگاه امام حسین(ع) دانست و گفت: جوانان ما باید براساس این خصائص رفتار کرده و در زندگی به آن عمل کنند.

 

بزرگداشت شهادت سردار دلها بزرگ‌ترین کلاس درس از مکتب ایشان است

 

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این مراسم با گرامیداشت سالروز شهادت سردار دل‌ها و گرامیداشت فرا رسیدن ۹ دی و دهه بصیرت، گفت: بزرگداشت شهادت این شهید والامقام بزرگ ترین کلاس درس از مکتب ایشان است.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند«به حاج قاسم به چشم یک فرد نگاه نکنید بلکه به چشم مکتب به او بنگرید»؛ گفت: رهبر فرزانه انقلاب این شخصیت والامقام را ملی ترین و امتی ترین فرد جهان اسلام معرفی می‌کنند.

 

وی با اشاره به سخنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که می فرمایند: « ارزش این را دارد که هزاران بار جان خود را برای ملت ایران فدا کنم» اظهارداشت: به پاس قدرشناسی از این شهید سرافراز مردم در تشییع جنازه ایشان به بزرگی او را تشییع کردند.

 

هیبت و بزرگی شهادت سردار سلیمانی کمتر از زنده بودنش نیست

 

قربانی در ادامه به بیان ویژگی‌های سردار حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: اگر تلاش و خدمات این شهید گرانقدر نمی بود و گروه داعش را در نطفه خفه نمی کرد؛ کشور ما هم در خطر تهدید این گروه تروریستی قرار می گرفت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ارزش این شهید بزرگ را بسیار والا دانست و خاطرنشان کرد: هیبت و بزرگی شهادت ایشان کمتر از زنده بودنش نیست.

وی در پایان با بیان اینکه شهید سلیمانی الگوی واقعی برای جوانان و نوجوانان این مرز و بوم است؛ تاکید کرد: باید از سیره و روش شهید حاج قاسم سلیمانی پیروی کنیم و درس اخلاق و مردانگی و ایثار از ایشان یادبگیریم.

 

در ادامه این مراسم استاندار کردستان به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی، زنگ مقاومت  را به صدا درآورد و در پایان از خانواده شهید محمدی تجلیل شد.

 

 

 

 

کد خبر 1133582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha