ممنوعیت ورود دانش آموزان محجبه به کلاس‌های درس در هند

رسانه های هندی با اشاره به ممنوعیت ورود دانش آموزان محجبه به کلاس های درس یک مدرسه در هند، از محکومیت گسترده این اقدام توسط فعالان اجتماعی و حقوقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، رسانه های هندی اعلام کردند: یک مدرسه در ایالت کارناتاکا در جنوب غربی هند مانع ورود دانش آموزان مسلمان به دلیل داشتن حجاب شده است.

این رسانه ها به نقل از مدیریت این مدرسه اعلام کردند: دانش آموزان اجازه داشتن حجاب یا نقاب داخل ساختمان مدرسه را دارند، اما اجازه ندارد در داخل کلاس ها حجاب داشته باشند.

این رسانه های تاکید کردند: هدف از این تصمیم حفظ یکنواختی لباس در کلاس درس است.

کاربران شبکه های اجتماعی فیلم ویدیویی را از تعدادی از دانش آموزان دختر به اشتراک گذاشتند که اتفاقی را که به دلیل تصمیم مدیریت مدرسه برای آنها رخ داده است، روایت می کند.این اقدام مدیریت مدرسه هندی با محکومیت گسترده رو به رو شده است.

این دانش آموزان اعلام کردند: مدیریت مدرسه به آنها هشدار داده است که در کلاس درس به زبان عربی یا اردو که بسیاری از مسلمانان در هند سخن می گویند، صبحت نکنند.

چند روز پیش، پارلمان این ایالت لایحه ممنوعیت تغییر دین را تصویب کرده است که براساس آن تغییر دین به دین دیگر به دلایلی همچون گمراه کردن، زور، تقلب، ازدواج ممنوع است.

قانون جدید، این قدرت را به دولت هند می دهد تا روند تغییر دین را متوقف کند، درصورتی که یکی از نزدیکان به پلیس گزارش دهد یا پرونده درباره گرویدن وی به دین جدید تشکیل شود.

این قانون جدید فهرستی از مجازات ها پیشینی کرده است که در صورت اثبات جرم شخص به پرداخت جریمه نقدی و حبس از 6 ماه تا 10 سال محکوم می شود.

کد خبر 1133593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha