گفتمان حاکم در جمهوری اسلامی گفتمان مسئله محوری است

مخلص الائمه گفت: گفتمان حاکم در جمهوری اسلامی گفتمان مسئله محوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» امروز یکشنبه (12 دی) در مراسم تودیع و معارف مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی که با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و تاکید بر تبیین فرهنگ و معارف فاطمی در جامعه گفت: ایام سوگواری حضرت زهرا (س) با دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و همچنین شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی مصادف شده است که برنامه ها باید با محوریت بصیرت افزایی و ولایتمداری برگزار شود.

 

استاندار استان مرکزی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان مرکزی، افزود: ایشان فرمودند استان مرکزی دارای مولفه های با ارزش فرهنگی است و حدود یک چهارم نخبگان کشور از استان مرکزی هستند که در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، مذهبی و ... می درخشتند.

   

وی  با اشاره به اینکه استان مرکزی استان نخبه پروری است، افزود: استان مرکزی استان امامین انقلاب شناخته می شود و در دولت سیزدهم با یک نقشه راه و همدلی و همراهی همگانی می توانیم جایگاه استان مرکزی را به آن سطح مورد انتظار برسانیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه گفتمان حاکم بر استان مرکزی گفتمان مساله محور است گفت: در حوزه های مختلف بخصوص حوزه فرهنگ برنامه ریزی براساس نظام مساله محور انجام شود.

کشف و جذب استعداد های  فرهنگی و قرآنی و بهره گیری از آنها
 

در ادامه این مراسم «سینا دلشادی» نیز با اشاره به صحبت های استاندار استان مرکزی گفت: با تمام وجود به گفتمان مساله محور در حوزه فرهنگ و هنر خواهیم پرداخت.

 

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به کاستی های موجود در بحث اعتبارات فرهنگی و هنری افزود: اشکالاتی در فرآیندها وجود دارد نقشه تحولی برای ارشاد ترسیم خواهیم کرد این نقشه تحول براساس ظرفیت ها و وضعیت فرهنگ تدوین می شود.

 

وی با اشاره به مسئولیت و وظیفه این اداره کل در قبال استعدادهای قرآنی، فرهنگی و هنری استان گفت: کشف و جذب استعداد های  و استفاده از آنها در کار ها و برنامه ها در دستور کار قرار دارد.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آزادسازی فضا های فرهنگی و هنری و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قراردادن آن گفت: این مهم باعث نشاط، شادابی و امید آفرینی در جامعه می شود.

 

دلشادی با بیان اینکه همه با هم در یک جبهه برای اعتلای ارزش های دینی و فرهنگی حرکت می کنیم، خاطر نشان کرد: همدلی و همراهی و حرکت در مسیر ارزش های انقلاب و آرمان های نظام اسلامی امری ضروری است.

 

گفتنی است در این مراسم از زحمات و تلاش های حجت الاسلام «عباس دانشی» تقدیر و «سینا دلشادی» به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی معرفی شد.

 

کد خبر 1133620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha