تکمیل کتابخانه مرکزی رشت به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

پدرام با بیان اینکه کتابخانه مرکزی شهر رشت برای تکمیل به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: علاوه بر اجرای سازه‌ای باید برای تجهیزات کتابخانه مرکزی شهر رشت هم فکر اساسی بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ماکان پدرام» امروز (یکشنبه 12 دی) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان که به ریاست استاندار گیلان برگزار شد اظهار داشت: جمع‌بندی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و برزمین مانده اصلی‌ترین هدفی است که اداره کل راه و شهرسازی گیلان دنبال می‌کند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان زمین کتابخانه مرکزی شهر رشت و مساحت خود این بنا را حدودا هشت هزار و 200 متر مربع اعلام کرد و افزود: اداره کل راه و شهرهای در خلال سال‌های 98 تا 99 توانست این پروژه را از یک اسکلت فلزی خالی به وضعی که هم‌اینک در آن قرار دارد برساند و با یک کار شبانه‌روزی پروژه تکمیل شد.

 

پدرام اعتباراتی که از سال 83 تا پایان سال 98 به پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت تخصیص پیدا کرد را مجموعا حدود 6 میلیارد و به شکل قطره چکانی عنوان کرد و یادآور شد: از سال 98 تا 1400 تقریبا 48 میلیارد تومان بودجه و اعتبار به پروژه ساختمان مرکزی شهر رشت تخصیص داده شد.

 

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه مرکزی شهر رشت سه کارکرد مختلف دارد اضافه کرد: یک بخش از این ساختمان برای استقرار اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان در نظر گرفته شده، بخش دیگر آن مجموعه فضاهای عمومی کتابخانه است که علاوه بر اجرای سازه‌ای آن باید برای تجهیزات و تامین منابع لازم آن فکر اساسی بشود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ساختمان آمفی تئاتر سومین قسمت از ساختمان کتابخانه مرکزی رشت محسوب می‌شود اذعان کرد: کلیه زیرساخت‌های لازم اعم از آب، برق، گاز و مخابرات در این ساختمان فراهم شده و در دسترس است و وسایل سرمایشی و گرمایشی آن هم مهیاست و مشکلی در این زمینه ندارد.

 

پدرام با تاکید بر اینکه ساختمان کتابخانه مرکزی شهر رشت به 25 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل و محوطه‌سازی نیاز دارد خاطرنشان کرد: قطعا بخشی از تجهیزات کتابخانه مرکزی شهر رشت باید از سوی نهاد کتابخانه‌های کشور و مقداری هم با استفاده از کمک‌های استانی تامین شود.

کد خبر 1133651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha