حاج قاسم سلیمانی فرمانده و سیاست مداری مقتدر بود

امام جمعه یاسوج با بیان ابعاد شخصیتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: آن شهید والامقام فرماندهی مقتدر و طراح و یک سیاستمدار بود که همه برجستگی‌ها در وجود او نمایان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۱۲ دی ماه) در یادواره شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» که با حضور اقشار مختلف مردمی، نماینده ولی‌فقیه در استان، روحانیت، خانواده شهدا و ایثارگران، اعضای شورای اسلامی شهر مادوان، شهردار و همچنین با حضور معنوی یک میهمان ویژه(شهید قربان عادلی‌نژاد) در مسجدالنبی (ص) شهر مادوان برگزار شد، گفت: همه راه‌ها فرا روی انسان بوده و خداوند برای هدایت بشر پیامبرانش را فرستاد تا ما را هدایت کند و قرآن را بر ما نازل فرمود تا هدایت شویم، احکام و حرام و حلال خدا را بدانیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در ادامه گفت: این افراد به عذاب سخت الهی گرفتار شدند که باید انسان ها از سرانجام چنین افرادی درس عبرت بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری افراد در جنگ‌ ها جان خود را از دست داده‌اند، اما شهدا با کشته‌ شدگان تفاوت بسیاری دارند، افزود: شهدا در راه خدا، دین، ناموس، عزت و سربلندی یک کشور جان خود را فدا کردند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: هدف آنها از حضور در میادین جنگ و جهاد اهداف مادی و دنیوی نبود، مانند حاج قاسم سلیمانی که همه وجود خود را برای خدمت به خلق گذاشت و یک لحظه دست از مبارزه نکشید و در راه خدا و خدمت به خلق خدا جان خود را از دست داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامی داشت یاد شهدا و همچنین حضور معنوی شهید «قربانعلی عادلی‌نژاد» و شهدای گمنام در استان، گفت: خوشبختانه فضای استان ما معطر به عطر و شمیم خوش این شهیدان شده، شهدایی که جان خود را در راه خدمت به مردم و مقابله با دشمن استکباری گذاشتند.

 

وی با بیان ابعاد شخصیتی شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی»، گفت: آن شهید والامقام فرماندهی مقتدر و طراح و یک سیاستمدار بود که همه برجستگی‌ها در وجود او نمایان شد.

 

آیت الله حسینی افزود: سپهبد شهید سلیمانی توانست با حضور چند ساعته خود در دیدار با پوتین، رئیس جمهور روسیه او را وادار به حضور در نبرد با داعش کند، در حالی که فتنه داعش فتنه جهانی بود و آمریکا به صورت دوگانه با این گروهک برخورد می‌کرد و در اصل نطفه داعش را آمریکا به وجود آورده بود.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز دشمن به دنبال این است که مکتب حاج قاسم در دنیا فراگیر نشود، اما خون آن شهید به جوشش درآمده و همه ملت ها و مسلمانان جهان و آزادی خواهان با تأسی از مکتب حاج قاسم در مقابل استکبار ایستاده‌اند.

 

گفتنی است در یادواره شهدای حاج قاسم سلیمانی؛ شورای اسلامی و شهرداری مادوان به رسم یادبود از خدمات ارزنده پاکبانان این شهر با اهدای لوح تقدیر قدردانی و تجلیل کردند و در پایان این مراسم مردم خداجوی شهر مادوان با شهید قربان عادلی‌نژاد میهمان ویژه این مراسم در فضای معنوی وداع کردند.

کد خبر 1133661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha