گام ششم طرح شهید سلیمانی با هدف تمرکز بر اُمیکرون

جمالیان گفت: گام ششم طرح جهادی و سلامت شیهد سلیمانی باهدف کنترل کرونا و تمرکز بر اُمیکرون در استان مرکزی اجرا می شود.

سید «محمد جمالیان» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، به اجرای موفقیت آمیز طرح جهادی و سلامت حاج قاسم سلیمانی در طول شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: گام ششم طرح شهید سلیمانی با یاد سردار دلها  و با هدف تمر کز بر کنترل و جلوگیری از گسترش واریانت اُمیکرون در دست اقدام قرار گرفت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و خدمات بهداشتی و درمانی اراک، افزود: هدف اصلی آغاز این طرح مشارکت و استفاده ی حداکثری از  نیروهای بسیج و سپاه در راستای افزایش شاخص های واکسیناسیون و اقناع سازی اذهان است.

 

وی با اشاره به اینکه لکه‌گیری واکسیناسیون،‌ پیگیری افراد پرخطر، تزریق دز سوم واکسن و... همه جزو گام ششم طرح شهید سلیمانی است، ادامه داد: پس از این باید به سمت آموزش و اقناع‌سازی افرادی برویم که برای تزریق واکسن اقدام نکردند.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه پس از بررسی مشکلات موجود در مدیریت همه گیری کرونا، کاهش مشارکت مردم در برنامه های مقابله با کرونا از جمله رعایت شیوه نامه ها، ضعف در بکارگیری فناوری های مدیریت هوشمند بیماری، عدم پذیرش واکسن در درصدی از جامعه و مخالفت برخی گروه های خاص احساس می شود، اضافه کرد: به همین دلیل گام ششم طرح شهید سلیمانی با هدف بهبود نقاط ضعف موجود اجرایی می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  خاطر نشان کرد: با نگاهی به پنج مرحله موفقیت آمیز این طرح، امیدواریم در گام ششم نیز بتوانیم از قدرت سرایت و انتقال این بیماری و آمار مرگ و میر در موج احتمالی ششم  بکاهیم.

 

جمالیان با توجه به اینکه پوشش کامل واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم تا حدود زیادی از ابتلاء به این سویه جلوگیری می‌کند، خاطر نشان کرد: از همه شهروندان درخواست داریم که افراد واجد شرایطی که حداقل سه ماه از تزریق دُز دوم واکسن آنها گذشته هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق این دُز اقدام نمایند.

 

 یک فوتی و شناسایی ۱۳ مورد مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با اشاره به اینکه بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۱۳مورد جدید ابتلا در ۲۴ساعت گذشته شناسایی شده اند، گفت: بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۱۰۶۰۸۴نفر رسیده است.

 

جمالیان با بیان اینکه از تعداد ۱۳ مورد جدید در استان ۲ نفر از بیماران در بیمارستانهای استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند، ادامه داد: ۱۱مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان به ۲ هزار و ۹۹۰نفر می رسد.

کد خبر 1133680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha