زبان هنر بهترین زبان و ابزار انتقال زوایای شخصیت شهید سلیمانی است

استاندار کردستان با اشاره به اینکه معرفی شخصیت شهید سلیمانی در قالب هنر شخصیت واقعی این سردار بزرگ را از مکر و توطئه منافقین حفظ می‌کند، گفت: زبان هنر بهترین زبان و ابزار انتقال زوایای شخصیت شهید سلیمانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در همایش بین‌المللي شعر «شاخه طوبی» یادمان دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: برگزاری محفل نورانی و دلنشینی که ذکر نام و یاد شهیدی همچون شهید سلیمانی که در تاریخ و عصر ما نماد خوبی‌ها و صفات بزرگی انسانی است، جای تقدیر دارد.

وی افزود: شخصیت این شهید بزرگوار جلوه‌های مبرهنی از انسان مومن، معتقد و مجاهدی است که توصیف آن در وصف یاران پیامبر اسلام (ص) و در قرآن بیان شده است.

 

زارعی کوشا تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در دل سر سپرد‌ه‌گان صهیونیست ها و دست نشانده‌های اسکتبار رعب و وحشت ایجاد می‌کرد و نسبت به مظلومان نماد رحمت، عطوفت و امید بود.

 

استاندار کردستان با بیان اينکه هیچ زبانی بهتر از زبان هنر نمی‌تواند این شخصیت بزرگ را توصیف کند، گفت: جایگاه و منزلت ایشان باید به زبان هنر ماندگار شود تا به فراموشی سپرده نشود و با مکر دشمنان در آینده چهره ایشان وارونه جلوه داده نشود.

 

وی اضافه کرد: زبان هنر باید به کمک بیاید و تصویر درست و حقیقی از شخصیت حاج قاسم ترسیم کند و این مهم نیازمند تلاش و برنامه‌ریزی مستمر و منظم است.

 

وی گفت: خوشبختانه در میان هنرمندان کردستان و کشورهای دارای اشتراک زبانی جایگاه و اثرگذاری سردار سلیمانی درک شده است و منزلت و مقام وی می‌تواند دستمایه هنرمندان برای خلق آثار فاخر هنری باشد.

 

استاندار کردستان در ادامه توجه جدی به عمق شخصیت شهید سلیمانی را ضروری دانست و اظهار کرد: هنرمندان نباید در بند ظاهر سردار سلیمانی بمانند و باید به عمق وجودی وی پی ببرند و به زبان هنر آن را بیان کنند.

 

زارعی کوشا گفت: ایشان در دفاع از مظلوم حد و مرز، قومیت و مذهب نمی شناخت و هر جا مظلومی بود به کمک وی می‌شتافت.

 

وی بیان کرد: حاج قاسم نماد تکلیف مداری بود و از خودنمایی پرهیز می کرد و خداوند هم به همین دلیل او را محبوب و این چنین شهادتی را توسط روسیاه‌ترین دشمنان نصیبش کرد.

 

همایش بین‌المللی شعر «شاخه طوبی»، یادمان دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور استاندار کردستان و با مشارکت شاعرانی از کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان در کتابخانه مرکزی سنندج برگزار شد.

کد خبر 1133694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha