شهید سلیمانی نماد مقاومت ملی و بین المللی است

موسوی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی نماد مقاومت ملی و بین المللی است، گفت: حاج قاسم تنها متعلق به تشیع و کشور ایران نیست، وی به تمام جهان اسلام و تمام آزادی خواهان دنیا تعلق دارد.

خبرگزاری شبستان- مشهد- مرضیه وحدت؛ سردار شهید قاسم سلیمانی به واسطه اقدامات خود در کشورهای منطقه به عنوان پرچم‌دار آزادیخواهان جهان اسلام شناخته می‌شد، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های سردار برای مقابله با نفوذ و گسترش گروه تکفیری داعش در منطقه، جهان اسلام را از بحران بزرگی نجات داد و آرامش را به منطقه بازگرداند. سردار خار چشم دشمنانان شده بود بارها ایادی دشمن تلاش کردند تا ایشان را به شهادت برسانند اما با شکست مواجه می شدند سرانجام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند. به مناسبت دومین سالروز شهادت این سردار بزرگ این خبرگزاری گفتگویی با «سید حمید موسوی» سرپرست فرمانداری مشهد داشته که در ادامه تقدیم خوانندگان می شود:

 

در خصوص شخصیت ویژه شهید سردار سلیمانی توضیح بفرمایید، مهمترین ویژگی منحصر به فرد شهید سلیمانی چه بود؟

شهید سردار سلیمانی در تمامی ابعاد دارای شخصیتی منحصر به فرد بود اما به اعتقاد بنده دو ویژگی اعتقاد عمیق به باورهای دینی و تعصبب نسبت به ظلم ستیزی در شخصیت ایشان ممتاز و ویژه بود.

 

شهید سردار سلیمانی از نظر اعتقادی و مذهبی برجسته بود و اخلاص در عمل و رفتار و اعتقاد عمیق به باورهای دینی در ایشنا کاملا نمود داشت و در وجود این فرد عجین شده بود و از وی چهره ای ساخته بود که به نوعی نمادی از یک انسان مومن، متدین، متقی، دارای ویژگی هایی که قران نسبت به افراد مومن ذکر می کند و خداوند متعال از بندگان خود انتظار دارد، بود.

 

ویژگی دیگر شهید سردار سلیمانی عرق و تعصب نسبت به طلم ستیزی است، ایشان در مقابله با داعش صرفا برای دفاع از شیعیان وارد جنگ نشدند، او برای تمام افراد با هر نوع دین و مذهبی که مورد ظلم داعش قرار گرفته بودند یک منجی بود.

 

شهید سردار سلیمانی با عزم و اراده توانست در مقابل این فتنه یعنی داعش بایستد و مقاومت کند و در نهایت او را از بین ببرد؛ شخصیت ایشان به عنوان فزدی که مدافع انسانیت، پاکی و صداقت است، برای تمام مردم دنیا مورد قبول است و روز به روز که جنایت های داعش و افراد و کشورهایی که از داعش حمایت کردند، افشا می شود محبوبیت این شخصیت در دلهای مردم دنیا بیشتر می شود .

 

چه چیز باعث شد، شهید سردار سلیمانی  محبوب دلها شود؟

شهید سردار سلیمانی نماد مقاومت ملی و بین المللی است، حاج قاسم تنها متعلق به تشیع و کشور ایران نیست، وی به تمام جهان اسلام و تمام آزادی خواهان دنیا تعلق دارد، پرورش در مکتب انقلاب و اسلام و ارائه خدمات برجسته‌ به مردم ملت‌های مظلوم جهان موجب محبوبیت سردار شده است.

 

استکبار و تمام کشورهایی که به نوعی خود را داعیه دار دنیا می دانند تلاش می کنند مردم سایر کشورهای دنیا را به نفع منافع خود تحت فشار قرار دهند و به شکل های مختلفی منافع نامشروع خود را تامین کنند، وجود شخصیت هایی مثل شهید سلیمانی الگوهایی هستند که یه نحو بارز و شاخصی چهره زیاده خواهی استکبار و استعمار جهانی را نشان می دهند و در مقابل این زیاده خواهی ایستادگی می کنند و در این مسیر جان خود را نیز می دهند.

 

به نظر شما آیا با ترور شهید سردار سلیمانی، راه و مسیر ایشان در بین مردم کمرنگ شده است، آیا آمریکا با این ترور توانست پیروز میدان باشد؟  

شخصیت هایی چون سردار شهید سلیمانی الگوهایی برای تمام دنیا هستند؛ امریکا با این تفکر سردار سلیمانی را ترور کرد تا خط، راه، نام و نشان این شهید را از بین ببرد اما امروز بعد از دو سال شاهد محبوبیت این شخصیت در دلهای تمام آزادگان دنیا هستیم و این محبوبیت، اراده و عزم مردم دنیا برای مقابله برای کشورهای زورگو  و چپاول گر مانند آمریکا و کسانی که این نوع تفکر را دارند روز به روز بیشتر می شود.

 

پیش بینی شما از آینده جبهبه مقاومت چیست؟

جبهه مقاومت تا زمانی موفق است که راه و مسیر سردار سلیمانی را ادامه دهد، جبهه مقاومت باید خود را از هر نوع انحراف، چالش و مسئله ای از طرف گروهها، افراد و جریاناتی که خود را پیرو راه و رسم و روش سردار می دانند، دور کند در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت که جبهه مقاومت  این مسیر را با همان شدت، حدت و اقتداری که سردار سلیمانی شروع کرده است، ادامه پیدا کند.

 

شرط  موفقیت جبهه مقاومت در دفاع از ملت ها و کشورهایی که مورد ظلم قرار گرفته اند، این است که تمام ویژگی هایی که در وجود این شهید بود و مسیری که تعریف کرده بود تمام و کمال طی کنند، به آن پایبند و اعتقاد داشته باشند و اگر این اتفاق رخ دهد جبهه مقاومت با قدرت  رو به جلو حرکت خواهد کرد. اکنون در تحلیل معادلات جهانی، معادله قدرت به نفع مسلمان ستم دیده در حال تغییر است

 

وظیفه آحاد مردم در قبال جبهه مقاومت چیست؟

همه افرادی که به نوعی معتقد به راه و رسم شهید سلیمانی هستند در جبهه مقاومت قرار دارند لذا باید تلاش کنیم راه این شهیذ را تمام و کمال ادامه دهیم، اما وظیفه ما نسبت به افراد، ملت ها و کشورهایی که مستقیم در نبرد با جبهه های استکبار هستند حمایت و کمک است ما باید صدای تظلم خواهی آنها را تقویت کنیم و توطئه های مستکبران را خنثی کنیم.

 

لذا اگز بخواهیم تکلیف و وظیفه ای برای خود قائل شویم در وهله اول باید خود را درون این جبهه بدانیم و پایبند به اصول و ارزشهایی باشیم که شهید سردار  سلیمانی نسبت به آن تاکید داشتند و در مرحله دوم از کشورهایی که مورد ظلم و ستم مستکبران قرار گرفتند حمایت کنیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1133707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha