برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه /تدارک ویژه برنامه های بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سرداردلها

معممی مقدم با اشاره به برنامه های سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) گفت:ویژه برنامه یاس نبوی و تبرکات فاطمی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور مورد توجه قرار می گیرد و برای بزرگداشت سردار دلها برنامه های ویژه ای برگزار می شود.

«رضا معممی مقدم»؛ در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از برگزاری ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور خبر داد و گفت: با توجه به تقارن دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام سوگواری یاس نبوی (شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها) و نیز دهه بصیرت و با توجه به اجرای واکسیناسیون همگانی برای کاهش بیماری کرونا و محدودیتهای اعلام شده تلاش کردیم، برنامه های عزاداری ایام فاطمیه را با رعایت پروتکل های بهداشتی در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار کنیم.

 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ابلاغیه ای ارسالی سازمان اوقاف در چهار محور به بقاع متبرکه و امامزادگان منتخب مبنی بر اینکه برنامه های این ایام را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار کنند،افزود: سوگواره یاس نبوی با حضور مسئولین کشوری و لشگری برگزار می شود و در همین راستا با صدا و سیمای مرکز استان ها جهت ضبط یا پخش زنده مراسم از بقعه های شاخص استان ها و پخش آن از شبکه های ملی یا استانی هماهنگی های لازم صورت گرفته و مقرر شده است که از ظرفیت فضای مجازی مثل اپلیکیشن آپارات یا روبیکا هم برای پخش زنده مراسم استفاده شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری مراسم تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و ذاکرین اهل بیت(ع) و قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت فاطمه زهرا(س) در این مراسم بخشی از ویژه برنامه های یاس نبوی است.ضمن اینکه به  ذاکرین و سخنرانان تاکید شده است که در بیان مطالب از عنوان کردن مطالب تفرقه انگیز خودداری کنند.

 

 کاروان عزای سوگواران یاس نبوی

معممی مقدم راه اندازی کاروان عزای سوگواران یاس نبوی در مناطق شهری و معابر عمومی،اجرای این حرکت فرهنگی از سوی فعالان بقاع متبرکه در فضای معنوی فاطمیه را از دیگر موارد مورد توجه دانست و گفت: به امامزادگان و بقاع متبرکه کشور توصیه شده است که در صورت امکان،اطعام عزاداران در ایام سوگواری دخت نبی مکرم اسلام(ص) از منابع موقوفات  و خیرین  را به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت بیرون بر تهیه کنند.

 

فضاسازی محیطی

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: در ایام منتهی به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید شده است که فضاسازی محیطی و سیاهپوشی پیرامونی بقاع متبرکه و خیابان های اطراف متناسب با ایام شهادت یگانه دختر نبی مکرم اسلام(ص) مورد توجه باشد و بقاع متبرکه و امامزادگان اقدام به اقامه عزای آن حضرت از روزهای 13تا 17 دی ماه نمایند.

 

وی همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مبلغین اعزامی در ایام تبلیغی تاکید کرد و گفت: به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها هم مراسم ویژه ای در بقاع متبرکه برگزار می شود و اجرای کرسی های تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز،سخنرانان برجسته، مداحان مورد توجه قرار می گیرد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: هماهنگی با صدا و سیمای مراکز استانها جهت انعکاس مراسم و برگزاری برنامه محوری، انجام تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی گسترده جهت حضور مردم،تکریم خانواده های معزز شهدای مدافع حرم و یاد و ذکر شهدای جبهه مقاومت و شهدای همراه سردار دلها در دومین سالگرد سردار دلها توسط امامزادگان و بقاع متبرکه مورد توجه قرار گیرد.

 

برپایی نمایشگاه بصیرت و مقاومت

وی پخش کلیپ و تصاویر مرتبط با جبهه مقاومت و سردار،برپایی نمایشگاه بصیرت و مقاومت را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در امامزادگان و بقاع متبرکه در ایام سالروز شهادت سردار دلها عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه شامل غرفه های روایت گری، چند رسانه ای (نمایش فیلم کوتاه)، غرفه عفاف و حجاب، غرفه پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی و نیز پاسخ سوالات شرعی، غرفه مشاوره خانواده ، غرفه بصیرت افزایی و شناخت فتنه ، غرفه عرضه محصولات فرهنگی بویژه کتب مرتبط  است.

 

معممی مقدم از تبلیغات محیطی و نصب تصاویر شهید سلیمانی در صحن و فضای پیرامونی بقاع،پخش کلیپ های صوتی و تصویری با موضوع سردار دلها،شهدا،نهم دی،انقلاب،فتنه88  را بخش دیگری از برنامه ها عنوان کرد.

 

ثبت 10 وقف جدید با نیت تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت 

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 10 وقف جدید با نیت تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت ثبت شده است، گفت: با توجه به اینکه سردارشهید حاج قاسم سلیمانی واقف بودند به همین منظور فرهنگ سازی می کنیم که با هدف گسترش مکتب سردار بزرگ اسلام و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ایثار و مقاومت و شهادت وقف های با موضوع ایثار و شهادت ثبت شود.

 

«تبرکات فاطمی»

 معممی مقدم از راه اندازی پویش هایی نظیر مکتب شهید سلیمانی،سردار دلها، شهید مقاومت خبر داد و تصریح کرد: با توجه به لزوم تداوم کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان، توزیع سبد غذایی بین افراد کم برخوردار در قالب ویژه برنامه «تبرکات فاطمی» مورد توجه قرار می گیرد و تلاش می شود که همچون گذشته با روحیه جهادی خدمات ارزشمند برداشته شود و گام های مهم  و تاثیرگذاری نهاده شود و تاکید شده است که امامزادگان و بقاع متبرکه بسته های معیشتی که شامل مواد غذایی به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه است را با تکیه بر تولیدات داخلی اهدا کنند.

 

طرح «شمیم خدمت»

مدیرکل اموراجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه از راه اندازی بازارچه های طرح «شمیم خدمت» با هدف تولید محصولات و حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و گفت: ایجاد پایگاههای سلامت با محوریت زنان و کودکان با توجه به لزوم رسیدگی به وضعیت سلامت روحی و جسمی خانواده ها هم مورد توجه قرار می گیرد و تدابیری اندیشیده شده است که در برنامه های ویژه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) خدمات بهداشتی، درمانی و مشاوره ای به بانوان و کودکان ارائه  گردد و در این خصوص با دعوت از بسیج جامعه پزشکی، گروه های جهادی فعال در حوزه درمان و سلامت، پزشکان متخصص، مشاورین خانواده و... غرفه های سلامت در تمامی برنامه ها و تجمعات دائر می شود.

 

 

کد خبر 1133759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha