استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد جهت تبیین مکتب شهید سلیمانی

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به بستری که دارند، باید تمام ظرفیت‌های خود را به‌کار گیرند و نسل جوان را در مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی جذب کنند تا شاهد پرورش سلیمانی‌ها باشیم.

خبرگزاری شبستان _ اندیمشک، یاسین دارسی: شهادت به دنبال انسان‌ها نمی‌آید بلکه به عنوان مرگی محسوب می‌شود که انسان‌ها برای رسیدن به آن گام برمی‌دارند و تلاش می‌کنند که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

شهادت از مفاهیم و معارف الهی و مقدس به شمار می‌رود که آیات قرآن کریم، روایات و احادیث پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ضمن اشاره به جایگاه عظیم شهدا، آن را به عنوان برترین مرگ‌ها معرفی کرده‌اند.

 

شهید در اصطلاح دینی به کسی اطلاق می‌شود که با انتخاب آگاهانه و بر اساس حجت شرعی، در راه خدا به شهادت می‌رسد و شهادت خون دوباره‌ای است که به کالبد نیمه جان جامعه وارد خواهد شد.

 

ملت ایران از گذشته تاکنون به معنای واقعی شهیدپرور بوده است و در صحنه‌ها و بخش‌های مختلف دیده‌ایم که فرزندان و شیردلان کشورمان در مقابله با دشمنان، شجاعانه ایستاده، مقاومت کرده و به شهادت رسیده‌اند.

 

کشورمان شهدای زیادی را در انقلاب، دفاع مقدس، مرزبانی، امنیت، هسته‌ای، مدافعان حرم و مدافعان سلامت تقدیم کرده است که این نشان از شهادت‌طلبی ملت ما دارد.

 

سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شخصیتی فراجناحی و از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب محسوب می‌شود که در طول حیات خود، خدمات بسیاری را به کشور و منطقه ارائه داد تا امنیت تأمین شود و دست دشمنان متجاوز را کوتاه کند.

 

لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری جهت گسترش مکتب شهید سلیمانی 

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله (عج) اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار می‌کند: ما باید مسیر شهید سلیمانی را ادامه دهیم و نگذاریم دشمنان به اهدافی که دارند، دست یابند.

 

«حجت‌الاسلام حسین قنواتی» با بیان اينکه شهید سلیمانی سفیر و مسئول انتقال و صدور انقلاب به ملت‌های آزاده جهان بود می‌افزاید: سردار دل‌ها توانست مبانی و تفکرات انسان‌محور انقلاب و اسلام ناب محمدی را به ملت‌های آزاده منتقل کند و این مسئله سبب افزایش علاقه‌مندان این شهید سرافراز شد و این ملت‌ها همه خوبی‌های انقلاب ما را از زاویه وی دیدند.

 

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی برنامه‌ها و نقشه‌های دشمنان را در هم ریخت و آنها نیز به اثرگذاری و توانمندی این سردار بزرگوار پی برده بودند اذعان می‌کند: مبانی که امام خمینی (ره) برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد، به وسیله سردار سلیمانی منتقل شدند.

 

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله (عج) اندیمشک تصریح می‌کند: دشمنان قصد دارند جلوی حرکت مکتب شهید سلیمانی را بگیرند اما باید بدانند که این مکتب با دل‌های مردم ارتباط دارد و ماندگار خواهد بود.

 

وی خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری جهت گسترش مکتب شهید سلیمانی شد و عنوان می‌کند: این مکتب ظرفیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند دنیا را متحول کند و جوانان ما وقتی شخصیت حاج قاسم را می‌بینند، شخصیت‌های خیالی از ذهن آنها بیرون می‌روند.

 

کانون‌های مساجد باید شهید سلیمانی را به عنوان الگوی برتر به نسل جوان معرفی کنند

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی حسینیه عاشورا اندیمشک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می‌گوید: با توجه به اینکه همیشه جریان حق و باطل وجود دارد، سردار شهید قاسم سلیمانی با استفاده از نبوغ نظامی و اخلاص توحیدی خود اقدام به شناسایی هسته‌های خودجوش مقاومت و جریان حق در منطقه و برقراری ارتباط با آنها کرد و با هویت‌بخشی به محور مقاومت و فرماندهی در عمق میدان، موفق به تحکیم و توسعه این محور شد.

 

«مسعود غلامی» ادامه می‌دهد: شهید سلیمانی به عنوان فرمانده ارشد جبهه مقاومت نقش مهمی در توسعه امنیت، عدالت و صلح منطقه‌ای و جهانی داشت و نقش‌آفرینی‌های این شهید والامقام در جبهه‌های مختلف نبرد با تروریسم، وی را به مرکز محور مقاومت تبدیل کرده بود.

 

وی با بیان اینکه از جمله ویژگی‌های بارز حاج قاسم اخلاص و بندگی خداوند متعال بود که با وجود سخت‌ترین شرایط در میدان‌های حق علیه باطل کوچک‌ترین خدشه‌ای در وظیفه الهی این مرد بزرگ ایجاد نکرد اضافه می‌کند: ولایت‌پذیری در همه شئون زندگی و همچنین نگرش و نگاه فراجناحی، از دیگر ویژگی‌های ممتاز شهید سلیمانی بودند.

 

مدیر کانون شهید آوینی اندیمشک ابراز می‌کند: همانطور که در آیات قرآن کریم آمده، کفار و مشرکان درصدد خاموش کردن نور الهی هستند اما خداوند متعال، نور خود را کامل می‌کند.

 

وی تاکید می‌کند: دشمنان اسلام و انقلاب، به خیال باطل خود با ترور سردار سلیمانی می‌توانند باعث جلوگیری از سیل خروشان جبهه مقاومت علیه اهداف شوم استکبار جهانی به رهبری آمریکا و صهيونيسم شوند و روند عدالت‌خواهی که در کشورهای منطقه و کل جهان که مخالف منافع کشورهای غرب بود را کاهش دهند.

 

غلامی بیان می‌کند: شهادت حاج قاسم سلیمانی و تشییع چندین میلیون نفری در سراسر ایران نشان داد که اندیشه و تفکر این شهید بزرگوار و به فرموده مقام معظم رهبری مکتب سلیمانی بیش از پیش در سراسر جهان خصوصاً کشورهای جبهه مقاومت، ریشه دوانده است.

 

وی خاطر نشان می‌کند: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با شناخت تمام ابعاد زندگی سردار دل‌ها، وی را به عنوان الگوی برتر در همه جوانب، به نسل جوان معرفی کنند.

 

امروز پس از گذشت ۲ سال از شهادت سردار سلیمانی، لازم است تبیین شخصیت این سردار سرافراز بیشتر از گذشته برای نسل جوان صورت گیرد تا به خوبی با این شهید آشنا شوند و بتوانند این روحیه و تفکر را درک کنند.

 

همچنین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به بستری که دارند، باید تمام ظرفیت‌های خود را به‌کار گیرند و نسل جوان را در مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی جذب کنند تا شاهد پرورش سلیمانی‌ها باشیم.

 

کد خبر 1133776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha