ثبت نام پیش دبستانی اجباری نیست

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ثبت نام در پیش دبستانی اجباری نیست و این موضوع نباید مانعی برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی باشد.

رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اجباری بودن پیش دبستانی به خبرنگار شبستان گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش گسترش حداکثری ثبت نام در پیش دبستانی است.
 
او افزود: به خانواده ها توصیه می کنیم تا فرزندان شان را در پیش دبستانی ثبت نام کنند تا آنها آمادگی لازم برای ورود به مدرسه را پیدا کنند.
 
حکیم زاده تاکید کرد: ثبت نام در پیش دبستانی اهمیت فوق العاده بالایی دارد اما اگر هر نوآموزی به هر دلیلی نتوانست در پیش دبستانی ثبت نام کند برای ثبت نام او در پایه اول هیچ مانعی وجود ندارد.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر مدرسه دولتی ای شرط ثبت نام را گذراندن دوره های پیش دبستانی گذاشته باشد، غیر قانونی است.
 
حکیم زاده در پاسخ به این پرسش که برخی از مدارس غیر دولتی برای ثبت نام در پایه اول شرط ثبت نام در پیش دبستانی همان مدرسه را گذاشته اند، گفت: مدارس غیر دولتی شرایط خود را دارد که از آن تبعیت می کند و ثبت نام در مدارس غیر دولتی متفاوت از مدارس دولتی است، ممکن است برخی از مدارس غیر دولتی شرط ثبت نام را گذراندن دوره پیش دبستانی بدانند اما این موضوع برای مدارس دولتی صدق نمی کند.

کد خبر 1133804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha