اشراف اطلاعاتی شهید سلیمانی بر داخل و خارج، شناسایی تهدیدات را تسهیل می‌کرد

امیر دریادار سیاری از اشراف اطلاعاتی شهید سلیمانی بر منطقه و فرا منطقه گفت و بیان کرد: بدون تردید سهید سلیمانی با توانایی و شناختی که از داخل و خارج از مرزها داشت، تهدیدات را خیلی خوب رصد و نابود می کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص نقش شهید سلیمانی در کاهش ناامنی ها در شرق کشور با امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی گفتگو کرد.

امیردریادار سیاری با بیان اینکه حاج قاسم در موضوع امنیت، نگاهی عمیق و بصیرتی ژرف داشت، گفت: شهید سلیمانی ناامنی علیه مرزهای کشور را خیلی خوب تشخیص می داد و در واقع هر گروه معاندی که توسط استکبار جهانی رشد داده می شد تا به تمامیت ارضی کشور آسیب وارد کند، توسط شهید سلیمانی تشخیص داده می شد.

وی از اهتمام شهید سلیمانی برای خفه کردن تهدیدات علیه امنیت کشور در نطفه گفت و بیان کرد: در شرق کشور گروه های متعددی توسط استکبار جهانی سامان دهی می شد اما همواره برای تامین امنیت پا در رکاب بودند و به واسطه شناخت خوبی که از فرای مرزهای جمهوری اسلامی ایران داشتند در مقابل گروه های تروریستی ایستادگی می کردند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از اشراف اطلاعاتی شهید سلیمانی بر منطقه و فرا منطقه گفت و بیان کرد: نمی توان از هر کسی انتظار داشت که هم محیط داخل را خوب بشناسد و هم تسلط خوبی هم بر خارج از مرزها داشته باشد. بدون تردید سهید سلیمانی با چنین توانایی و شناختی، تهدیدات را خیلی خوب رصد و شناسایی می کرد.

وی از تاکتیک و استراتژی ویژه شهید سلیمانی برای مقابله با دشمنان گفت و عنوان کرد: امروزه به دلیل پیشرفت هایی که در حوزه های تاکتیک، فناوری و اشرایط اطلاعاتی در حوزه های نظامی به وجود آمده است، جایگاه فرماندهی به جهت استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. همه ویژگی های یک فرمانده برای بهره بردن از تمام ظرفیت ها را می توان در شخصیتی مانند شهید قاسم سلیمانی مشاهده کرد.

امیر دریادار سیاری افزود: شهید سلیمانی نه تنها در حوزه استراتژی های نظامی در میدان، بلکه در شناخت پشتیبان های فکری، تسهیلاتی و مالی تهدیدات شرق و غرب نیز از توانایی بسیار زیادی برخوردار بود و با استفاده از همین توانایی، در هدف قرار دادن نقاط راهبردی دشمنان موفق بوده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ناآرامی های شرق کشور در سال های گذشته عنوان کرد: با وجود آنکه معضلات و مشکلات زیادی در منطقه شرق کشور و به واسطه گروه های تروریستی که توسط نیروهای خارجی پشتیبانی می شدند، اما زمان زیادی طول نکشید که امنیت نسبی در منطقه برقرار شد و کماکان نیز ادامه دارد.

کد خبر 1133858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha