سردار قاسم سلیمانی با تحقیر نظام سلطه انتقام خود را گرفته بود

دکتر قنبری گفت:محاسبات قاسم سلیمانی نظام سلطه را حیرت زده کرد و آنها در حسرت یک ملاقات با او بودند؛ نامه می دادند و او باز نمی کرد برای اینکه حیثیت نظام سلطه در زیر گام های قاسم سلیمانی درهم کوبیده شود و او با تحقیر نظام سلطه انتقام خود را گرفته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حشمت الله قنبری، دوشنبه(13 دی) در گردهمایی بانوان به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم در مصلی امام علی علیه السلام، با بیان اینکه حاج قاسم به یک فیضِ در جریان تبدیل شد؛ افزود: هر چه از روز شهادت او فاصله می گیریم، زنده بودن او ملموس تر است و یاد و نام و عکس او نه خسته کننده و نه فرسودگی بردار است.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وقتی تعبیر«مالک اشتر» برای حاج قاسم سلیمانی مطرح شد، برای عده ای سئوال پیش آمد؛ در پاسخ به این سوالات به ویژگی های مشترک مالک اشتر و حاج قاسم پرداخت و تصریح کرد: تلألو مالک در کنار علی استثنایی است و جامع الابعاد بودن مالک، او را در کنار علی تبدیل به یک شخصیت استثنایی کرده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: راه و مکتب علی و اهل بیت آنقدر خلاق و بانشاط و سرشار بر گسترده زمان جاری است که پیوسته قدرت مالک پروری دارد و این تفاوت مبنایی بین مکتب هدایت بخش اسلام و سایر مکاتب است.

 

 

دکتر قنبری با ذکر این نکته که وجه اول مالک اشتر و حاج قاسم این بود که آدم های خوبی بودند و در زندگی آنها آدمیت معنا پیدا می کرد؛ ادامه داد: مالک اشتر،  پنجه گره گشای امیرالمؤمنین بود و شمشیر او غصه ها را از سیمای علی  پاک می کرد، آیا قاسم سلیمانی اینگونه نبود؟!

 

 

وی با تأکید بر اینکه این موارد باید تبدیل به یک جریان تربیتی درست در جامعه شود؛ اظهار کرد: او هم مرد میدان نبرد و هم سیاست بر پایه تقوا داشت.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: غرش و هیبت و هیمنه مالک در به زیر کشیدن صولت بنی امیه همان قدری است که پیرزن ها و دخترها و پسرها و نوجوانان کوفه و مدینه در کنار مالک احساس آرامش می کردند و همین ویژگی برخاسته از آن مکتب تربیتی، قاسم سلیمانی را تربیت می کند که هر زندگی بر پایه نور و هدایت را می خواهی رصد کنی اگر رد پای قاسم سلیمانی آنجا نباشد، آنجا بی معنا است.

 

 

وی بیان کرد: دیگر ویژگی مشترک مالک اشتر و حاج قاسم این بود هنگام خوف و خطر، خواب نمی روند و در ساعات بحران به دشمن پشت نمی کند که در قلب دشمن سنگرسازی می کند و اگر اطراف قلمرو حضور او را 360 درجه محاصره می کنند، مالک در درون حلقه محاصرکاملاً بسته وارد می شود و فرمانده مطلوب و مورد علاقه علی باید اینگونه باشد.

 

 

دکتر قنبری آماده باش در زمان خوف حمله، نهراسیدن از ضربه ها و مرعوب نشدن در سایه عده ها و فراوانی دشمن و امکاناتی که در اختیار او است را از دیگر ویژگی های مشترک مالک اشتر و حاج قاسم عنوان و بیان کرد: او در برابر اهل گناه و بدکاران از شعله آتش سوزنده تر است و این بارزترین وجه تفاوت جهاد مالک با بقیه است.

 

 

 

وی با افزودن اینکه مالک شمشیری از شمشیرهای خدا است که نه کُند و نه ضربت آن بی اثر می شود؛ تصریح کرد: قاسم سلیمانی در اعلی درجه فیضی که ممکن است برای یک بنده رقم بخورد به شهادت رسید.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عقب نشینی و پیش روی مالک و قاسم جز به فرمان امام شان نیست؛ گفت: او همه موجودیت خود را با علی تعریف می کند و همه ویژگی های مهم خود را در ترازوی ولایت قرار می دهد و عمل او امامی است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در طول سال های پس از انقلاب، شخصیتی جز قاسم سلیمانی نداشتیم که اینقدر قلب ولایت را در تسخیر خود قرار دهد و با عبارات فاخر  مورد تمجید قرار بگیرد؛ خاطرنشان کرد: اگر روح علی در مالک نبود این قدرت اعجاز را نداشت و اگر روح سیدعلی در قاسم نبود محور مقاومت اینقدر عزت و عظمت پیدا نمی کرد.

 

 

دکتر قنبری با تصریح به اینکه او با همه حقایق ولایت معنا پیدا کرد و این شاهکار تربیتی دین است؛ اظهار کرد: قاسم سلیمانی در نقطه کانونی خطر سرباز اول است که خودش می رود و می گوید بیایید.

 

 

وی با بیان اینکه مالک دچار سستی نمی شود و در برابر هجمه های دشمن چون کوه استوار است؛ افزود: محاسبات قاسم سلیمانی نظام سلطه را حیرت زده کرد و آنها در حسرت یک ملاقات با او بودند؛ آنها نامه می دادند و او باز نمی کرد برای اینکه حیثیت نظام سلطه در زیر گام های قاسم سلیمانی درهم کوبیده شود.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: قاسم سلیمانی با تحقیر نظام سلطه انتقام خودش را گرفته بود و کار آنها اوج ذلت و حسرت بود.

 

 

وی با افزودن اینکه مالک مرد لحظه های سرنوشت ساز بود؛ ادامه داد: مالک، مالکِ روح و قلب و اراده خود هم بود و برای همین دچار کُندی و عجله نمی شد و هر قدمی که بر می داشت بر پایه منطق بود.

 

 

دکتر قنبری گفت: کدام ژنرال و امیر و.. در دنیا به دامنه قاسم سلیمانی راه پیدا می کند؟ او جامع شهدا است و همه را در پنجه خود آورد؛ ملکوت قاسم متفاوت است؛ امت اسلامی و جریان انسانیت را داغدار کرد و نظام سلطه و تتمه اندیشه های بنی امیه در شهادت سردار قاسم سلیمانی جشن گرفتند.

 

 

وی تأکید کرد: همه چیز او{مالک و قاسم} با علی{ولایت} معنا پیدا می کند و هر که چنین باشد سرنوشت او مالک است.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان اینکه حجم خطراتی که متوجه قاسم سلیمانی بود، متوجه مالک اشتر نبود؛ تصریح کرد: قاسم سلیمانی، قاسم سلیمانی است.

 

 

کد خبر 1133879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha