سردار سلیمانی رهبر و فرماندهی کاریزماتیک بود

حجت الاسلام نصیر الاسلامی با اشاره به روحیه انقلابی، ولایت مداری و ولایت باوری شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی رهبر و فرماندهی کاریزماتیک بود.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _فرزانه تهجا: شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از تربیت یافته گان مکتب اهل بیت (ع)  است که تنها با پیروی از ولایت فقیه و خلوص نیت در عمل و رفتار توانست در قلوب تمام مسلمانان و حتی غیر مسلمان جای بگیرد و الگویی کامل و تمام عیار برای کسانی است که می خواهند در این راه استوار و ثابت قدم گام بردارند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سعید نصیر الاسلامی، معاون سیاسی  ستاد اجا به شرح زیر ارایه می شود.

 

در مورد محبوبیت سردار سلیمانی اینکه این امر از کجا و چرا ایجاد شد توضیح بفرمایید؟

حضرت امیر(ع) درکلمه 89 نهج‌البلاغه می‌فرماید: «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النَّاسِ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْيَاهُ وَ مَنْ كَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ كَانَ عَلَيْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ». (هر کس [رابطه] میان خود را با خدا اصلاح کند، خدا [رابطه] میان او و مردم را اصلاح فرماید و هرکس کار آن جهان خود را به صلاح آورد، خدا کار این جهان او را اصلاح کند و هر (كه واعظى درونى داشته باشد، او را از جانب خداوند نگهبانى است). اما چه عاملی باعث می شود برای شخصیتی مانند سردار سلیمانی میلیونی به خیابانها می آیند عاشقانه اشک می ریزند و دفاع می کنند و جملات سردار بر دلها می نشیند و این چیزی نیست جز اینکه سردار سلیمانی بین خود و خدای خود را صلاح  فاصله را کم کرده است.

اگر ما درسیره خود الهی شدیم و دنیا و مافی ها را رها کردیم نتیجه را می گیریم و خداوند  فاصله میان بنده و مردم را بر می دارد زیرا قلوب مردم دست خداست ، خدا محبت شهید سلیمانی را در دلها ایجاد می کند و اخرت او را نیز می سازد. رهبر انقلاب در سخنان خود  یادآور شدند دنیا برای شهید سلیمانی کوچک بود  یعنی ظرفیت دنیا برای آنها کم است و عجر نهایی خود را در اخرت می گیرند.

شهدا بل احیا عند ربهم  یرزقون هستند و خدمتی را که پس از شهادت می کند بیشتر از خدمتی است که قبل از شهادت دارد. در طول دفاع مقدس بیش از 200 هزار شهید دادیم اگر 40 سال انقلاب ما بعد از جنگ بیمه شده است اثر آن از همین خون شهدایی است که  اثرشان بعد از شهادت آنها بوجود آمده است . گاهی در نگاه مادی تصور ما این است  که وقتی کسی شهید یا کشته شود قصه تمام می شود در حالی که در این روایت از حضرت علی( ع) خداوند دنیا و آخرت انها را اصلاح می کند و از سوی دیگر خداوند در قرآن کریم میفرماید شما مپنداریئد که آنها مرده اند بلکه آنها زنده هستند و به زندگی شما برکت می دهد.

 

تاثیر شهادت حاج قاسم در ادامه و احیاء انقلاب اسلامی توضیح بفرمایید؟

انقلاب ما نیاز به بیمه شدن و واکسیناسیون مجدد نیاز دارد، اگر شهید سلیمانی و امثال او به میدان نروند هر افتی می تواند انقلاب ما را تهدید کند، ما کلید واژه اصلی شخصیت این شهید بزرگوار این است که وی بنده خوب خدا بود و رابطه خود با خدا را اصلاح کرد و خدا رابطه او با دیگران را اصلاح کرد.

در حدیثی امام حسن (ع) می فرماید  مَن عَبدَ اللّه َ عَبّدَ اللّه ُ لَهُ كُلَ شَيءٍ . حديث هر كه خدا را بندگى كند خداوند همه اشياء را بنده او گرداند. در منطقه عراق ، سوریه  و هرکجا که شهید  سلیمانی قدم گذاشته است واقعا مردم  به نام و برکات و وجود و ورفتار این شهید  بزگوار عشق می ورزند و این ایمان عبودیت، اخلاص بود که وی را ممتاز در کشور و دنیا کرد.

 

در مورد وِیژگی های شخصیتی و فردی  سردار سلیمانی توضیح بفرمایید؟

وقتی در نگاه برون مرزی  دقیق می شویم اگر افراد خودساخته نباشند ممکن دچار غرور و کبر و خودبرتر بینی شوند اما از ویژ گی های شخصیتی وی تواضع بود و در تمامی مجالس در گوشه ای با فروتنی  می نشست که شاید پیدا و در نگاه تمام مردم نبود  و حتی نوع لباس  پوشیدن این شهید بزرگوار کاملا ساده بود و در جمع مردم قابل تشخیص نبود و از لباس فرم با آن درجه نظامی کمتر استفاده می کرد.

در ویژگیهای دیگر شخصیتی این شهید بزرگوار می توانیم به قانون گرا بودن، دنیا را رها کردن و عدم وابستگی به دنیا، ساده زیستی اشاره کرد  از دیگر خصوصیات سردار سلیمانی این بود که وی سخت کوش و شجاع بود و این خستگی ناپذیری وی را متمایز از دیگران کرده بود. سردار سلیمانی در عملیات های  برون مرزی با جدیت ، سخت کوشی و شجاعانه و خستگی ناپذیر وارد میدان می شد. شجاعت سردار سلیمانی تا جایی بود که روی خاکریز دشمن دست به کمر راه می رفت و تمام نیروهای وی از این رفتار وی امید و انگیزه می گرفتند  و نسبت به آینده امیدوار می شدند.

سردار سلیمانی رهبر و فرماندهی کاریزماتیک بود که اتوماتیک دیگران را به خود جذب می کرد ،  وی فقط به دنبال فرماندهی و هدایت نیروهای ایرانی نبود و وقتی هم لشکر فاطمیون یا نیروهای کشورهای دیگر  هم می آمدند  سخن او را می پذیرفتند و او را به عنوان نیروی ویژه می پذیرفتند.

 

مهمترین شاخصه رفتاری شهید سلیمانی را توضیح بفرمایید؟

دو شاخصه اساسی  در رفتار و منش سردار سلیمانی بود که ابتدا روحیه انقلابی و در کنار این ویژگی ، ولایت مداری شهید سلیمانی همواره نمودار بود و هرکس این دو ویژگی را داشته باشد شهید سلیمانی است. در امر ولایت مداری از خصوصیات وی این بود که مورد تایید رهبر انقلاب بود، رهبر انقلاب در نماز این شهید  اشک ریختند و این موضوع نشان داد که این شهید تا عمق جان مورد تایید رهبر انقلاب هستند.  شهید سلیمانی علاوه بر ولایتمداری ، ولایت باور بودند و بارها  در جملات خود با تاکید بر نام خداوند می گوید "والله والله  والله شما را توصیه به پیروی از رهبری می کنم" یعنی ازعمق جان وهبر را قبول دارند و سلول به سلول وی با عنوان رهبر و تبعیت  از ولایت رشد می کند. وفاداری سردار سلیمانی به رهبر انقلاب تا جایی بود که در این راه قطعه قطعه شد و جان خود را تقدیم ولایت کرد.

بسیاری از افراد انقلابی  بودن و در مسیر انقلاب بودن اما تا پایان مسیر انقلابی نماندند، اما سردار سلیمانی با انقلابی بودن باور داشت  و انقلابی زیست  و انقلابی از دنیا رفت که همان تعبیر شهادت است، وی خود را وقف  انقلاب کرده بود.در امنیت منطقه ای و بین  المللی نیز وقف انقلاب و شهید انقلاب شد.

 

در مورد دستاوردهای شهادت  شهید سلیمانی توضیح بفرمایید؟

جامعه ما واقعا نیاز به یک موضوع داشت تا به همگرایی دیگری در سطح ملی برسد و این امر با شهادت سردار سلیمانی   در اوج خود شکل گرفت ، مردان، زنان، انقلابیون، جوانان ، کودکان  کسانیکه نسبت به انقلاب گلایه  وسخن داشتند نیز آمدند و کسی نبود که در زیر  طابوت شهید سلیمانی سخن از وحدت نزند و اولین دستاورد ملی شهادت این سردار وحدتی بود که در جامعه ایجاد شد.

 

دستاوردهای شهادت حاج قاسم در میان مردم را توضیح بفرمایید؟

بعد از  شهادت سردار سلیمانی بسیاری از مردم متوجه محور مقاومت و مفهوم  مقاومت شدند  و بسیاری از افراد بیدار شدند و دشمن را شناختند شاید اگر شهید سلیمانی در داخل کشور شهید می شد بسیاری از افراد باور نمی کردند که ترامپ دستور ترور شهید سلیمانی را داده استف ام این شهادت  حتی ساعت و مکان شهادت همه باهم باعث شد تا ملت ما و حتی کسانی که با دشمن زاویه داشتند دشمن را بشناسند و بدانند کسی  به نام امریکا و غرب این قدر با ما عدوات وکینه  دشمنی دارد که حاضر می شود نیمه شب در اوج کینه و دشمنی دستور می دهد تا فردی را آنگونه به شهادت برسانند و در یک کلام بیداری ملت را رقم زد.

در موضوع وحدت ، شهادت سردار سلیمانی موجب وحدت دوباره میان مردم و نیروهای مسلح شد  و همه باهم  تصمیم گرفتند که انتقام خون شهید سلیمانی را بگیرند و همه باهم وارد میدان شدند تا انتقام خون  شهید سلیمانی را بگیرند. دشمنان از جنایتی که کردند نباید مطمئن باشند و آرام شب را سپری کنند باید بدانند که فرزندان انقلاب و شهید سلیمانی  انتقام شهید سلیمانی را خواهند گرفت و این وعده خداست زیرا  شهادت سردار سلیمانی خون خدا بود و بر زمین نمی ماند.

 

شهید سلیمانی چگونه توانست امنیت پایدار را در میان کشورهای منطقه و حتی دنیا رقم بزند؟

 

در موضوع دستارودهای ملی  امنیت پایدار از دستارودهای دیگر شهید سلیمانی است شهادت سردار سلیمانی و سایر نیروهای نظامی موجب ایجاد یک امنیت پایدار در کشور  شد در حالی که دشمن تصور می کردبا شهادت سردار سلیمانی امنیت منطقه برهم می ریزد و پایداری  امنیت کشور بهم می خورد و ایران عقب نشینی می کند و محور مقاومت در  سوریه و عراق عقب نشینی می کند اما امروز همه می بینیم شهادت سردار سلیمانی موجب امنیت  در عراق سوریه و لبنان شد و با خروج نیروهای خبیث امریکایی حتی منطقه غرب اسیا  و خاورمیانه به یک امنیت نسبی  در منطقه  و امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران  انشاء الله خواهیم رسید.

کد خبر 1133929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha