مودیان باید ۱۰ سال اسناد خود را نگهداری کنند

شهابی گفت: توقف اجرائیات در عهده سازمان امور مالیاتی نیست و طبق قانون مودیان باید ۱۰ سال اسناد خود را نگهداری کنند و مالیات بر ارزش افزوده مشمول مرور زمان نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا شهابی»، امروز (دوشنبه 13 دی) در جلسه بررسی مشکلات پیمانکاران فارس توسط کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی فارس گفت: اداره اجرائیات موجب مسدود شدن حساب و تلفن مودیان می شود چون مالیات خود را در موعد مقرر پرداخت نکرده اند.

مشاور مدیرکل امور مالیاتی فارس افزود: اداره اجرائیات از تاریخ دریافت برگ قطعی تا یک ماه به مودی مهلت می دهد تا مالیات خود را پرداخت کند و در صورت عدم مراجعه مودی، اقدام به مسدودی می کند.

وی اضافه کرد: توقف اجرائیات در عهده سازمان امور مالیاتی نیست و طبق قانون مودیان باید 10 سال اسناد خود را نگهداری کنند و مالیات بر ارزش افزوده مشمول مرور زمان نمی شود.

شهابی تاکید کرد: از سال های 88 و  اسناد کمی وجود دارد و از سال 95 مالیات بر ارزش افزوده به صورت سیستمی بررسی می شود.

وی ادامه داد: طبق قانون تجارت، هیئت مدیره شرکت باید پرداخت های شرکت را متعهد شود که ربطی با سازمان امور مالیاتی ندارد و قانون برای هر نوع شرکت تعهد سهامداران به میزان پرداخت بدهی را توضیح داده است.

شهابی اعلام کرد: اگر مودیان تا پایان سال 1400 تا یک ماه از تاریخ ابلاغ برگ قطعی به پرداخت اصل مالیات جریمه غیرقابل بخشش و آن قسمت از جریمه هایی که با بخشودگی موافقت نشده، اقدام کند، صد در صد جرایم قابل بخشش خواهد بود.

کد خبر 1134025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha