دبیرستان شهیدستان کرج میزبان گرامیداشت سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی بود

امروز ۱۳ دیماه ۱۴۰۰ مقارن با ایام فاطمیه و به همت بسیج دانش آموزی برنامه گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی با حضور دا‌نش آموزان و میهمانان در شهیدستان کرج برگزار شد.

خبرگزاری شبستان - البرز؛ امروز ۱۳ دیماه ۱۴۰۰ مقارن با ایام فاطمیه و به همت بسیج دانش آموزی برنامه گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی با حضور دا‌نش آموزان و میهمانان در شهیدستان کرج برگزار شد. 

 

طی این آیین، « رضا قاسم پور» مدیر شهیدستان ضمن خوشامدگویی به حاضرین و میهمانان جلسه گفت: همانطور که در مشروطیت نام ستارخان و باقرخان بعنوان سردار ملی و سالار ملی در تاریخ می درخشد. به ابتکار رهبر معظم انقلاب نام سردار سلیمانی نیز به عنوان قهرمان ملی بر سینه تاریخ حک شده است.

 

در ادامه دکتر حسن تقیلو سخنران مراسم با گریز به تاریخ صدر اسلام و قضیه سقیفه بنی ساعده گفت: امروز نیز ما درجهان اسلام دو نوع قرائت از  اسلام را شاهد هستیم اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی.

 

وی ادامه داد: اسلام آمریکایی اسلامی سازشکار و منفعل می باشد و در عین حال خروجی آن، وهابیت تکفیری و داعش است ولی اسلام ناب محمدی اسلامی فساد ستیز،عدالت محور و حق طلب است که خروجی آن جبهه مقاومت بوده این اسلام بر خلاف اسلام آمریکایی حول محور ولایت حرکت می کند فلذا دشمن در صدد تضعیف آن بر می آید کاری که از ابتدا و در صدر اسلام نیز اتفاق افتاد. 

 

 

تقی لو بیان کرد: اگر در صدر اسلام اول مدافع حریم ولایت حضرت زهرا سلام الله علیها بوده  در دوره معاصر نیز پرچمدار دفاع از ولایت و  مبارزه با استکبار با الهام از وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره  و با رهنمود های مقام معظم رهبری کسی جز سردار سلیمانی نیست. 

 

وی اظهار کرد: سردار سلیمانی به فرمایش حضرت آقا یک شخص نیست بلکه یک مکتب است مکتب سردار سلیمانی دارای چهارچوب های مشخص و مستحکم است. عدالت محوری، شجاعت،استکبار ستیزی، حق گرایی، شهادت طلبی، عشق به مردم، وظیفه شناسی ،مسئولیت پذیری، ابتکار عمل و.....  مولفه های مکتب سردار سلیمانی است.

 

تقی لو در پایان ضمن اشاره به ۱۵۶ شهید دانش آموز شهیدستان افزود: شهیدستان کرج مکانی مقدس و معنوی بوده و باید در صدر توجهات مسئولین درون سازمانی و برون سازمانی باشد.

 

 

دکتر طهان از دانش آموختگان شهیدستان و دبیر جمعیت ایثارگران استان البرز نیز طی این آیین، ضمن تسلیت ایام فاطمیه،یاد و نام سردار سرافراز اسلام را گرامیداشت گفت: شهادت مظلومانه سردار سلیمانی و تشییع جنازه تاریخی وی انسجام و همبستگی بی نظیری در کشور ایجاد کرد.

 

وی در پایان به ذکر خاطرات خود با شهدای دانش آموز شهیدستان پرداخته افزود: دانش آموزان دبیرستانی در جبهه حماسه ساز بوده و پرچم اسلام و انقلاب را برافراشته نگه داشتند.

 

پایان بخش مراسم با مداحی و نوحه خوانی حسینی از دانش آموزان شهیدستان بود. 

 

لازم به ذکر است که علاوه بر کادر شهیدستان آقایان فلاحتکار رئیس گزینش آموزش و پرورش و از یادگاران دوران دفاع مقدس و پیری از اعضای سازمان  نیز زینت بخش مجلس بودند.

کد خبر 1134077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha