تئاتر مردمی نشاط و همدلی را به جامعه تزریق می کند

ثقتی استفاده از ابزار تئاتر به نفع جریان انقلاب، مردم و ملیت را خواستار شد و گفت: تئاتر مردمی عدالت محور بوده و نشاط را به جامعه تزریق می‌کند و به دنبال سیاه نمایی و تزریق بی‌انگیزگی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (دوشنبه، 13 دی) در آیین تجلیل از عوامل برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان گیلان اظهار داشت: اگر کارگزاران فرهنگ و هنر پویا، پرتحرک، ساعی و پرتلاش نباشند یقنا جامعه فرهنگی و هنری ما هم دچار خمودگی و بی‌انگیزگی می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تئاتر مردمی به دنبال سیاه نمایی و تزریق بی‌انگیزگی نیست و ضمن عدالت محوری نشاط و همدلی را به بدنه اجتماع پیوند می‌دهد عنوان کرد: تئاتر ما باید به جمع مردم برگردد و مردم محور شود زیرا چهارچوب‌ها و محدودیت‌ها بین تئاتر و مردم آثار سوء به همراه دارد.

ثقتی آسیب‌شناسی، دادن راهکار و بیان حقایق را از دیگر ویژگی‌های تئاتر مردمی خواند و تصریح کرد: در کنار تجلیل و پاسداشت بزرگان و پیشکسوتان تئاتر، باید پنجره حوزه فرهنگ و هنر را باز کرده محدودیت‌هایی مانند آماتور و غیرحرفه‌ای را کنار بگذاریم تا همه بیایند و در این فضا کار کنند.

 

وی ابزار هنر را ابزاری تاثیرگذار در دنیای معاصر تلقی کرد و با تاکید بر اینکه بسیاری از مناسبات سیاسی در حوزه هنر دنبال می‌شود ابراز داشت: باید از ابزار تئاتر به نفع جریان انقلاب، مردم و ملیت استفاده کنیم تا بستری ایجاد شود که صاحبان اصلی فرهنگ و هنر به عرصه تعالی حوزه‌هایی مانند تئاتر برگردند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مشکل محتوایی، کیفیت و حتی کمیت آثار را از جمله چالش‌های حال حاضر حوزه هنر ذکر کرد و ادامه داد: باید خودکامگی‌ها را از میان برداریم، انجمن‌ها باید متعلق به خود هنرمندان باشند و بایستی فضای بسط فرهنگی و هنری را فراهم کنیم.

 

ثقتی جلوگیری از پیری جمعیت در حوزه فرهنگ و هنر و کم اقبالی افراد به این بخش را امری بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری از جمله اهداف مهم انقلاب اسلامی بوده و هست، از طرفی اداره فرهنگ و ارشاد گیلان کارهای بسیار زیادی دارد که هنوز شروع نکرده و امیدوارم با کمک همه اهالی فرهنگ و هنر بتوانیم مسیر تعالی را در پیش بگیر

کد خبر 1134081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha