فرهنگ درختکاری، فرهنگی مهم از سیره اولیای الهی است

حجت الاسلام داوری گفت: فرهنگ درختکاری، فرهنگی مهم از سیره اولیای الهی است که باید در جامعه نهادینه شود و در این راستا همه ما برای این امر مهم باید تلاش کنیم.

حجت الاسلام «عبدالنبی داوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: زیباترین مثال ها در روایت و قرآن تعبیر به شجر شده است و به نوعی هر چیز خوبی شجره طیبه است و بیانگر آن است که درخت و شجر دارای ارزش بالایی در اسلام است.

 

امام جماعت مسجد مهدیه بهشهر و فعال زیست محیطی افزود: تعلیم، مسجد سازی و نگهداشت درخت از تاکیدات حضرت رسول(ص) است که بارها تاکید رکده اند که اگر فرصتی دارید؛ درخت بکارید و یا در جایی فرموده اند: «هر کس درختی را قطع کند با صورت به جهنم می رود».

 

وی خاطر نشان کرد: در مکتبی زندگی می کنیم که برای همه امور زندگی ما تعریف و اعتقادی وجود دارد و در کنار حرکات اجتماعی باید به توصیه های مکتب خود هم توجه کنیم و با توجه به اینکه اسلام به درختکاری تاکید دارد در این راستا تلاش کرده و بکوشیم.

 

حجت الاسلام داوری گفت: فرهنگ درختکاری، فرهنگی مهم از سیره اولیای الهی است که باید در جامعه نهادینه شود و در این راستا همه ما برای این امر مهم باید تلاش کنیم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مسئولان به درختکاری و افزایش فضای سبز در استان مازندران در این روزها باید درختکاری را نقویت کنیم که دین تقویت می شود؛ چرا که درختکاری از تاکیدات مهم دین اسلام است.

 

امام جماعت مهدیه بهشهر افزود: طبیعت سالم مورد تاکید اسلام است و هیچ کاری زیباتر از درختکاری نیست.

 

وی یادآور شد: ابتدایی ترین کار کاشت درختات است و در ادامه باید در داشت و نگهداشت درخت باید تلاش شود که در این راستا مشکل داریم و باید فرهنگ سازی خوبی در نگهداشت و نگهداری مناسب درختان انجام شود.

کد خبر 1134108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha