شهید سلیمانی نخبه جبهه مقاومت است/ راه مقاومت با شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: شهید سلیمانی با جبهه مقاومت معرفی می شود ایشان با ایثارگری هایی که در این عرصه داشتند گویی با جبهه مقاومت عجین شدند.

 به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر اکبری، معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با حضور در برنامه مصباح از شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به نقش سردار شهید سلیمانی در جبهه مقاومت و رابطه ایشان با صحنه مقاومت گفت: شهید سلیمانی با جبهه مقاومت معرفی می شوند ایشان با ایثارگری هایی که در این عرصه داشتند گویی با جبهه مقاومت عجین شدند.

 

وی افزود: مفهوم مقاومت یک حادثه مهم در تاریخ بشریت است چرا که جریانی بر اساس مبانی ایستادگی در برابر ظلم و کوتاه نیامدن جلوی ظلم را تئوریزه کرد. بشریت در حوزه دینی، سیاسی، تکنولوژی و اجتماعی  به دستاوردها و معلومات گسترده رسیده است اما مقاومت و صحنه ایستادگی  تمام باورها و معادلات گذشته را تغییر و بر هم زد.

 

  معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی عنوان کرد: در مقطعی از تاریخ صهیونیسم ها، جهان اسلام را اشغال کردند در پی این اشغال مسلمانان در صحنه مبارزه با اسرائیلی ها شکست خوردند به طوری که  ۴ میلیون  صهیونیزم بر ۴ میلیارد مسلمان غلبه کرد اما همین حادثه در صحنه مقاومت باعث شد که با ایمان چند جوان حزب الله رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی شکست سختی را متحمل شود.

 

اکبری تصریح کرد:  شهید سلیمانی با دور اندیشی خود می‌دانست اسرائیل در پی جبران شکست سال ۲۰۰۲ میلادی به لبنان حمله  دوباره خواهد کرد تا به جهان اعلام کند که شکست قبلی اتفاقی بوده و کماکان اسرائیل در موضع قدرت است.بر همین اساس علی‌رغم آنکه اسرائیل ۶ سال برای حمله مجدد به لبنان برنامه‌ریزی  کرده بود جبهه مقاومت و حزب الله در برابر آنان مقاومت جانانه ای کردند و تمام معادلات گذشته را بر هم زند در این معادله علی‌رغم تمام دکترین جهانی مقاومت شکست سختی را به اسرائیل تحمیل کرد و این موضوع نشان می دهد جبهه مقاومت دارای مبانی، مفاهیم و اصول خاصی است.


 

وی افزود:  مقاومت یک حادثه متفاوت در معادلات جهانی است که حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک نخبه در آن مطرح می‌شود غربی‌ها در محدوده تفکر و تعقل خود عمل می‌کند؛ آنها تصور می کردند اسطوره ها در محدوده خود، متکی به خودشان هستند بنابراین گفتند با شهادت حاج قاسم جبهه مقاومت تضعیف خواهد شد. این در حالی است که اصالت شهید سردار سلیمانی به خودش بر نمی گردد بلکه به عقبه بلندی می رسد که شاگردان مکتب امام خمینی رحمت الله علیه از آن آموختند و خود امام خمینی رحمة الله علیه نیز شاگرد مکتب عاشوراست.

 

 اکبری خاطرنشان کرد: زمانی نیز همه تصور می کردند با فقدان امام خمینی رحمةالله راه انقلاب متوقف می شود اما این طور نشد و اکنون نیز با شهادت حاج قاسم سلیمانی راه مقاومت ادامه دارد. شاید پس از شهادت شهید سلیمانی شاهد  انگیزه و رشد مضاعف جبهه مقاومت هستیم به گونه‌ای که خون جدیدی در رگ‌های آن تزریق شده و خواب را از ارتش اسرائیل و دشمنان شهید سلیمانی گرفته است.

 

کد خبر 1134147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha