یکی از اقدامات سردار سلیمانی احیای دوباره فرهنگ شهادت و جهاد بود

سردار شاهوارپور یکی از اقدامات سردار سلیمانی را احیای دوباره فرهنگ شهادت، جهاد و مشق کردن دوباره آزادی دانست و گفت: حاج قاسم مایه اتحاد و همدلی دو ملت ایران و عراق و حرکت عظیم اربعین حسینی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار حسن شاهوارپور» شب گذشته در آئین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که با حضور مردم انقلابی و شهیدپرور خرمشهر در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای مقابله با نقشه‌های دشمنان مدل عاشورایی را بنیاد نهاد، اظهار کرد: در گذشته تصور می‌ شد برای مقابله با دشمن تنها سلاح نیاز است، اما مدل امام راحل مدل عاشورایی بود و تحولاتی که ایشان در فرهنگ جنگ ایجاد کرد باعث حضور مردم در صحنه شد.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان به گذشت و دوری از دو دهه از فرهنگ جهاد و شهادت اشاره کرد و افزود: پس از جنگ تحمیلی عده‌ای به دنبال حزب بازی، به چالش کشیدن همدیگر و با دست درازی به هم، غفلت کردند و به سوی استکبار رفتند و این نیز باعث امیدواری و طرح ریزی توطئه‌های جنگ نرم دشمنان علیه نظام و انقلاب شد.

 

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با انجام توطئه‌ مختلف و بیش از ۱۷۷ حادثه طرح‌ریزی شده سعی داشتند امنیت کشور ایران را مختل کنند اما هوشیاری، آگاهی و بصیرت مردم ایران اسلامی تمامی توطئه های دشمنان را خنثی ساخت.

 

سردار شاهوارپور امنیت ملی را مهمترین موضوعی دانست که دشمن سعی داشت با به شهادت رساندن شخصیت‌ها و نیروهای انقلابی به آن ضربه بزند و اضافه کرد: فرهنگ جهاد و شهادت در وجود سردار سلیمانی بود، لذا برگزاری چنین مراسماتی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه حاج قاسم فرهنگ عاشورایی را زنده کرد.

 

وی شکست دشمنان در جنگ ۳۳ روزه مقابل جبهه حماس را مقدمه ایجاد داعش برشمرد و بیان کرد: داعش برای حفظ امنیت اسرائیل تشکیل شد تا با قطعه قطعه کردن کشور‌های بزرگ به این هدف دست یابد.

 

سردار شاهوارپور یکی از اقدامات سردار سلیمانی را احیای دوباره فرهنگ شهادت، جهاد و مشق کردن دوباره آزادی دانست و ابراز کرد: حاج قاسم مایه اتحاد و همدلی دو ملت ایران و عراق شد و حرکت این سردار رشید جهان اسلام باعث حرکت عظیم اربعین حسینی بود.

 

وی به اثرات تربیتی سردار سلیمانی در دفاع از حرم در سوریه و عراق اشاره کرد و ادامه داد: محبوبیت حاج قاسم بی‌دلیل نیست چرا که اثرات تربیتی سردار سلیمانی را در دفاع از حرم در سوریه و عراق می‌توان دید.

 

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان تاکید کرد: رئیس دولت سیزدهم، اکنون فرهنگ جهادی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را زنده کرد تا شاهد عبور از مشکلات کشور باشیم.

 

«حجت الاسلام محمدجواد عادل پور» نیز در ادامه این آئین با تاکید بر اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا عنوان کرد: یکی از کار‌هایی که باید همیشه انجام دهیم ارتباط قلبی با شهداست که به ما مدد دهند و این یادواره‌ها برای آن است که هم یاد شهید را گرامی بداریم هم آرمان ها را بشناسیم و هم برای تحقق آرمان های شهدا با آنها میثاق ببندیم.

 

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه این گردهمایی‌ ها، مراسم و صرف دورهمی نیست خاطر نشان کرد: حضور در این مراسمات به معنی اعلام آمادگی جهت انجام وظیفه در تحقق آرمان شهید است.

 

وی امروز را روزی جدید برای ایجاد موجی جدید در راستای تحقق آرمان‌ها، ولایت پذیری و ولایت مداری عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم ولایت مدار و ولایت پذیر باشیم شرط آن داشتن روحیه سلحشوری و شهادت طلبی و پرداخت هزینه در راه ولایت است به گونه‌ای که باید در راه ولایت همه چیز را در طبق اخلاص گذاشت.

 

حجت الاسلام عادل پور یاد آور شد: آشنایی با انسان‌ های والا مقامی مانند حاج قاسم سلیمانی لطف الهی است که باید آن را شکرگذار بود، لذا می بایست از شخصیت این شهید بزرگوار الگوبرداری کنیم.

 

کد خبر 1134183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha