کانون «سلاله پاکان» جهرم میزبان عزاداران فاطمی است

بهمن زادگان گفت: آیین سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همراه با میزبانی از دستجات سینه زنی در کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» جهرم برگزار می شود.

«محمدصادق بهمن زادگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به برگزاری آیین های سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از سوی کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان»، گفت: طبق یک سنت دیرینه آیین عزاداری و سوگواری حضرت زهرا (س) در این کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» جهرم افزود: عزاداری در این کانون به مدت 2 شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: سخنرانان این مراسم حجت الاسلام عرفایی و حجت الاسلام فتاحی از اساتید حوزه و کارشناسان علوم دین هستند؛ همچنین جابریان و ذاکری نیز در رثای بزرگ بانوی جهان اسلام به مرثیه خوانی می پردازند.

 

بهمن زادگان به زمان برگزاری این برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: این آیین از روز چهارشنبه ۱۵ دیماه ۱۴۰۰ به مدت 2 شب برگزار می شود.

 

وی به عزاداری سنتی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: براساس سنت دیرینه در صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) عزاداری سنتی به صورت حرکت دستجات سینه زنی برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» جهرم اظهار داشت: دستجات باشکوه سینه زنی صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) از مسجد «شیخ ابراهیم» و مسجد «بازار» به طرف مسجد «حضرت صاحب الزمان (عج)» عزاداری می کنند.

کد خبر 1134190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha