امتحانات حضوری محل مناقشه والدین و مدرسه

طبق گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اصل برگزاری امتحانات حضوری است و عدم حضور در کلاس های حضوری غیبت محسوب می شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اجتماعی، معصومه بدخشان: حضور دانش آموزان در مدارس از آذرماه ۱۴۰۰_۱۴۰۱رقم خورد اما کلاس های حضوری به صورت منظم برگزار نشد.
دانش آموزان به صورت گروه بندی  در هفته یک تا سه روز  به مدرسه رفتند، برخی از مدارس در هفته تنها یک روز را مختص تدریس حضوری گذاشتند و برخی دیگر از مدارس هم تا تدریس حضوری را آغاز نکرده ترجیح دادند شیوه مجازی را پیش برند. در حالی که آموزش و پرورش  بر برگزاری کلاس های حضوری تاکید و حضور یکبار در هفته را حداقل می دانست. 
از سوی دیگر؛ برخی از والدین هم علی رغم اجباری بودن حضور در مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تمایلی نداشتند تا فرزندانشان در کلاس درس به حضور یابند. 
این درحالی است که سخنگوی آموزش و پروزش تاکید کرده است دانش‌آموزان براساس برنامه‌ مدرسه و آیین‌نامه‌های آموزشی حاکم، ملزم به حضور در کلاس‌های درس هستند و گفته است: براساس ماده 16 آیین نامه آموزشی، مدیران مکلفند غیبت دانش‌آموزان را به خانواده‌ها اطلاع دهند و به تدریج بر روند گسترش آموزش‌های حضوری نظارت داشته باشند. 
پس از تدریس تلفیقی مدارس وزارت آموزش و پرورش تاکید بر حضوری شدن امتحانات کرده است. 
همین موضوع محل مناقشه میان دانش آموزان و مدارس شد. بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها نسبت به برگزاری امتحانات حضوری اعتراض و انتقاد هایی کردند اما وزارت آموزش و پرورش بر مواضع خود پافشاری کرده است و اعلام کرد که امتحانات در مدارس حضوری است. 
امتحانات حضوری است
در این باره؛ علیرضا کمرئی سخنگوی آموزش و پرورش درباره نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان، اظهار کرد:  دانش آموزان چه در کلاس‌های حضوری شرکت کنند و یا آموزش را بصورت مجازی دنبال کنند باید سرجلسه امتحان حاضر شوند و امتحانات فقط برای دانش آموزانی که مبتلا به کرونا شده و یا عذرموجهی برای حضور در مدرسه دارند بصورت مجازی برگزار خواهد شد. 
کمرئی گفت: به مدارس اعلام کرده ایم که برنامه مدرسه باید براساس کلاس‌های حضوری انجام گیرد مگر اینکه برای رعایت فاصله دانش آموزان، برخی از دروس بصورت غیرحضوری بوده و آموزش بصورت ترکیبی انجام شود. 
او بیان کرد: مدیران مدارس موظفند محدودیت‌های تشکیل کلاس حضوری را تا به امروز برطرف کرده باشند و از امروز تعطیلی کلاس حضوری در هیچ مدرسه‌ای پذیرفتنی نیست و باید حداقل یک یا دو روز در هفته کلاس‌ها حضوری برگزار شود.
فرزندان را به مدرسه نمی فرستیم تا امتحانات مجازی باشد 
با این وجود برخی از خانواده هایی که فرزندانشان را حضوری به مدرسه نفرستادند  انتظار دارند که امتحانات مجازی برگزار شود و همین موضوع باعث شده خانواده هایی که فرزندانشان در مدارس حضور یافته اند با نزدیک شدن امتحانات دیگر فرزند را به مدرسه نفرستند تا امتحانات مجازی برگزار شود. این موضوع در دوره ابتدایی بسیار به چشم می خورد. 
مادر یکی از دانش آموزان پایه پنجم ابتدای به خبرنگار شبستان می گوید: دخترم هفته ای دوبار به مدرسه می رود که اوایل هفته ای یکبار بود، سطح کیفی آموزش مجازی پایین است و عملا فرزندم چیزی یاد نگرفته و در حضوری هم ساعت آموزش کم و انتظار معلم زیاذ است همین مسئله موجب شده که دخترم به لحاظ روحی هم آسیب ببیند و ترس از پاسخگویی داشته باشد.
 
او ادامه می دهد: برخی از هم کلاسی های فرزندم در کلاس درس حضور نمی یابند و این شائبه به وجود آمده که هر کسی حضور نیابد امتحاناتش هم مجازی است، خانواده ها هم تصمیم گرفته اند دیگر فرزندانشان را حضوری به مدرسه نفرستند تا مجازی برگزار شود.
 
یکی دیگر از والدین نیز می گوید: از مدیر مدرسه درخواست برگزاری امتحانات به صورت مجازی کردیم اما او اعلام کرد، امتحانات حضوری است، اگر فرزندتان کرونا داشته باشد تست مثبت شدن بیاورید تا دو هفته دیگر جداگانه امتحان اخذ کنیم.
 
او ادامه می دهد:باید برای برخی از دروس برای فرزندم معلم خصوصی بگیرم چون واقعا سطح آموزش حضوری و مجازی پایین بود مطمئنن امتحانات حضوری باشد فرزندم نمره پایینی دریافت می کند.
 
عدم حضور در مدارس غیبت محسوب می شود 
در این رابطه رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی در گفتگو با خبرنگار شبستان تاکید می کند:تمام امتحانات دوره ابتدایی که به صورت ازشیابی توصیفی است  حضوری برگزار می شود. 
 
او تاکید می کند: این کار صحیح نیست که دانش آموزان به مدرسه نروند، باید حضور و مشارکت آن ها در مدارس وجود داشته باشد در غیر اینصورت باید غییت برای آن ها رد شود. اگر دانش آموزان در مدرسه حضور ندارند مشکل از مدیریت مدیر است و از سوی منطقه باید برخورد شود. 
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اختیار حضور دانش آموزان دست خانواده ها نیست می گوید: مدارس بر اساس پروتکل های بهداشتی و تعداد دانش آموزان تعیین می کند چه تعداد دانش آموز در مدرسه حضور یابند. 
او تاکید می کند: اصل بر برگزاری امتحانات حضوری است.
کد خبر 1134262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha