تبیین تاریخ فاطمی(س) و اخلاق شهروندی در یازدهمین سوگواره و نمایشگاه «یاس کبود»

یازدهمین دوره از سوگواره و نمایشگاه تجسمی آئینی «یاس کبود» در ۱۷ بخش با زبان مفهوم و تصویر تاریخ زندگی حضرت زهرا(س) از قبل ولادت تا بعد از شهادت را روایت می‌کند. تبیین اخلاق شهروندی از منظر سیره فاطمی(س) از اهداف این سوگواره است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، یازدهمین دوره از سوگواره و نمایشگاه تجسمی آئینی «یاس کبود» به همت قرارگاه فرهنگی، تبلیغی و جهادی سفیران نور در حال برگزاری است.

 

استفاده از زبان روایت و تصویر برای مرور تاریخ

بنابر این گزارش، همانطور که خداوند در قرآن کریم به پیامبرش حضرت موسی(ع) فرمان می دهد که با مردم به زبانی صحبت کند که او را باور کنند و مردم شاهد معجزات آن حضرت(ع) بودند، به همین سبب زبانی که مردم این عصر بیشتر با آن مأنوس هستند و سریعتر پیام را می رساند زبان تصویر است، از این رو سعی شده است در این سوگواره با بهره گری از هنر تصویر حجمی و کانسپت و روایتگری متفاوت برای انتقال اتفاقات آن برهه از تاریخ بهترین شکل ارتباط مخاطب با این موضوعات صورت گیرد.

 

 

 

پرداخت به اخلاق شهروندی از منظر سیره فاطمی(س)

از این رو، این نمایشگاه در 17 بخش روایتگر تاریخ زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) از قبل ولادت تا بعد از شهادت ایشان است. در این نمایشگاه سعی شده به موضوع اخلاق شهروندی با نگاه به سیره فاطمی(س) پرداخته شود.

 

علاوه بر این، در این نمایشگاه با ایجاد 17 صحنه که به صورت دکور حجمی و کانسپت آماده شده، بازدیدکنندگان در قالب گروه های 25 نفره وارد صحنه ها می شوند و همراه با روایت گری راویان و گذر از مسیرها، شاهد روایت تاریخی هستند که کمتر به آنها پرداخته شده است.

 

 

 

یازدهمین دوره این نمایشگاه از 28 آذر ماه برپا شده و تا 18 دی ماه سال 1400 از ساعت 17 تا 21  واقع در تهران، خیابان 17 شهریور پایین تر از میدان شهدا، روبروی مترو امیر کبیر پذیرای عموم مردم و عزاداران فاطمی(س) است.

 

گفتنی است، علاقمندان می توانند لوکیشن مسیریابی را اینجا  https://goo.gl/maps/gbrCeT2rH2saNmjP8 دریافت کنند.

 

این گزارش می افزاید: ایستگاه پذیرایی از بازدیدکنندگان و بخش بازی و سرگرمی کودکانه نیز از بخش های جانبی سوگواره و نمایشگاه تجسمی آئینی «یاس کبود» است.

 

 

 

 

گفتنی است، همه هزینه های برپایی این نمایشگاه توسط خیران مردمی و علاقه مندان به ساحت اهل بیت(ع) تأمین شده است.

 

علاقه مندان می توانند جهت همکاری با قرارگاه جهادی سفیران نور در فعالیت های آئینی و محرومیت زدایی نام و نام خانوادگی خود را به سامانه 5000141718 پیامک کنند.

کد خبر 1134340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha