اتصال هنر، معنویت و صنعت رویکرد اصلی جشنواره ملی مد و لباس یزد بوده است

جوادیان زاده با اشاره به برگزاری جشنواره ملی مد و لباس یزد گفت: اتصال هنر، معنویت و صنعت رویکرد اصلی چهارمین جشنواره ملی مد و لباس یزد بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد امروز در مراسم اختتامیه چهارمین رویداد ملی مد و لباس یزد با رویکرد رودوزی ها سنتی در لباس عبادت و جانماز گفت: این رویداد با رویکرد تجلیل و بزرگداشت هنرهای آیینی و سنتی است که از گذشته دور در بین جامعه ما وجود داشته اما  به دلیل صنعتی شدن و گذشت زمان از نگاه ما و افراد ناظر دور شده است .

وی بااشاره به اهمیت توجه به حوزه مد و لباس افزود: اگرچه برخی نگاه ها به مد و لباس سطحی است ولی باید بپذیریم بخش بزرگی از صنعت و اقتصاد دنیا حول محور آن می چرخد و کشورما نیز بر اساس فرهنگ خود به این بخش توجه ویژه ای دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اشتغال در حوزه مد و لباس با رویکرد اشتغال سنتی گفت: بخش بزرگی از اشتغال خانگی ما از طریق صنایع سنتی و فرهنگی صورت گرفته که می توانیم با تثبیت و توسعه این نوع صنایع بخشی از کمبودها در زمینه اشتغال را جبران کنیم.

جوادیان زاده ادامه داد: بسیاری از موضوعات در حوزه مد و لباس در زندگی ما از گذشته و دیرباز وجود داشته اما هیچگاه نگاه هنری به آن نداشته ایم اما امروز می توانیم بخشی از کالاهای تولیدی دارای بازار و مخاطب را در چارچوب کالای فرهنگی به جامعه و بازار عرضه کنیم و حتی به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.

وی افزد: اتصال هنر، معنویت و صنعت را باید دوباره به جامعه خود برگرداریم و وقتی کالای ما صرفا اقتصادی شود پاسخگو نخواهد بود و اگر این سه ویژگی را با هم داشته باشیم میتوانیم مزیتی برای خود بوجود بیاوریم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری چهارمین رویداد ملی مد و لباس یزد با رویکرد رودوزی ها سنتی در لباس عبادت و جانماز بیان کرد: 36 نفر از هنرمندان کشوری در این جشنواره شرکت کردند  که 228 تصویر در این زمینه ارائه شد و در نهایت 6 اثر برگزیده شدند.

کد خبر 1134376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha