برگزاری کارگاه های شریعت در کالج مطالعات اسلامی دوحه

کالج مطالعات اسلامی در دانشگاه «حمد بن خلیفه» دوحه میزبان مجموعه ای از کارگاه های دینی با عنوان «اهداف شریعت برای جامعه مدنی» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thepeninsulaqatar»، کالج مطالعات اسلامی در دانشگاه «حمد بن خلیفه» دوحه  میزبان مجموعه ای از کارگاه های دینی با عنوان «اهداف شریعت برای جامعه مدنی» خواهد بود.

این کارگاه ها که به طور جداگانه برای مردان و زنان برگزار می شود، بر تاثیر قوانین اسلامی و چگونگی کمک آن به ساختن جامعه ای عادلانه متمرکز خواهد بود.

دکتر «محمد الجمال»، دانشیار فقه تطبیقی کارگاه های آموزشی زنان را در 10 ژانویه در سالن اجتماعات کالج مطالعات اسلامی آغاز می کند.

 برخی از نکاتی که در این مجموعه به آن پرداخته می شود، عبارتند از : چگونگی حل مشکلات مدرن در چارچوب اسلام و چگونگی ترویج شفقت در جامعه.

اولین کارگاه به بررسی احکام شرعی و اهداف آن می پردازد.این برنامه همچنین به دنبال تشویق دانش‌آموزان به شناخت مسئولیت‌های خود در پیروی از اسلام است.

در این کارگاه  اهداف دین، میزان نیاز به آن و میزان رعایت دین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 سخنرانی دوم به نقش اخلاق و ارزش های مدرن در شریعت می پردازد. سخنرانی سوم بر ارتباط با مردم و دلسوز بودن متمرکز است، در حالی که چهارمین سخنرانی به اهداف شریعت و حل مشکلات امروزی می پردازد.

دکتر الجمال گفت: منطبق کردن شریعت با شرایط امروزی و اطمینان از اینکه پیروان دین، قوانین را در زندگی روزمره خود به کار می برند و در عین حال به مسلمان بودن خود افتخار می کنند، مهم است.

در این کارگاه ها بر مفهوم شریعت و اصول اولیه آن تاکید خواهد شد.

کد خبر 1134385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha