«فاتح بهشت» شعری برای شهدای مقاومت

نظرخواه با بیان اینکه راز ماندگاری شهدای مقاومت در سبک زندگیشان است گفت: شعری با عنوان«فاتح بهشت» را به دو زبان فارسی و عربی به شهدای مقاومت «قاسم سلیمانی» و «حسین حسن غدار» تقدیم کرده‌‌‌ام.

«حمید نظرخواه علیسرایی» با تسلیت دومین سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: رمز ماندگاری شهدای ملی و مقاومت به نوع سبک زندگی‌شان در مناسبات فرهنگی و اجتماعی و... بر می‌گردد.



این شاعر، داستان نویس، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار گیلانی که در حوزه پژوهش تعزیه در گیلان فعالیت دارد افزود: با تحقیق در مورد خصوصیات اخلاقی شهدا متوجه می‌شویم که نوع برخوردشان با مردم تا چه میزان انسانی بوده و چقدر زیست متفاوتی داشته‌اند.



وی تصریح کرد: شهدای مقاومت همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج حسین حسن غدار، نشانه‌هایی مانند یتیم نوازی، یاری کردن به ستم دیدگان و..‌. را در خود داشتند و از این رو حاج قاسم سلیمانی و سلیمانی‌ها در واقع قهرمانان ملی و فراملی هستند.



نظرخواه بیان کرد: شهدا کسانی هستند که در راه خدا و اسلام جهاد می‌کنند و در این راه با شهادتشان جانشان را برای بقای اسلام و جلوگیری از هجمه دشمنان ایثار کرده‌اند.



وی در ادامه در خصوص آخرین سروده اش که تقدیم شهدای مقاومت به ویژه شهید حاج «قاسم سلیمانی» کرده است گفت: این شهدا قهرمانانی هستند که خواهان برقراری صلح و دوستی در جهان بودند.

صحرای شعر

علمدار بیت غزل هایم
میان عکس قاب شده خاک کربلا
                         غرق خون شد.
...
جا مانده ام
کنار فرات صحرای شعر
که "نگین انگشتری"
           قافیه اش بود.

و...

این شاعر گیلانی که مضمون اشعارش بیشتر عاشقانه و اجتماعی است شعری را همراه با ترجمه عربی تقدیم به شهدای مقاومت به ویژه سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» و شهید حاج «حسین حسن غدار» کرده است:

ای فاتح بهشت!
نگران دلهره کودکان شهر نباش
که کبوترهای سفید
نشان صلح را
به تمام کودکان جهان
هدیه می دهند.

▪️يا فاتح الجنة
لا تخف ذُعر اطفال المدينة
إن الحمام الابيض
يمنح
 رمز السلام
الى كل اطفال العالم.

و...


گفتنی است، نظرخواه اولین مجموعه شعر گیلکی هساشعرش را با عنوان (بادگاره سری « لالایی باد» ) از سوی انتشارات گیل و دیلم چاپ و منتشر کرده است. اشعار وی به دو زبان گیلکی و فارسی در نشریات چاپ و منتشر می‌شود.

کد خبر 1134442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha