خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی سیلاب به حوزه کشاورزی جنوب کرمان/ اعطای کمک های بلاعوض به کشاورزان سیل زده

محمد مخبر گفت: برآورد اولیه نشان از خسارت یکهزار میلیارد تومانی به بخش کشاورزی دارد که باید برای جبران خسارات وارده کمک های بلا عوض داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «محمد مخبر» در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان، گفت: میزان خسارات وارد به شهرستان های قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب نسبتا بالا است.
 
معاون اول رئیس جمهوری افزود: بخش زیادی از منازل مسکونی دچار آبگرفتگی و یا تخریب شده، به پل ها، راه ها، مزارع خسارت وارد شده است.
 
وی ابراز کرد: دام های سبک و سنگین تلف شده اند و باید هر چه سریع تر با کمک نهادها تامین خسارت صورت گیرد.
 
مخبر خاطرنشان کرد: مکان های لای روبی شده کمتر خسارت دیده است و از نزدیک از مناطق سیل زده منوجان و قلعه گنج بازدید شده و رودبار و زهکلوت به صورت هوایی بازدید شد.
 
معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: برآورد اولیه نشان از خسارت یکهزار میلیارد تومانی به بخش کشاورزی دارد که باید برای جبران خسارات وارده کمک های بلا عوض داده شود.
 
وی در خاتمه یادآور شد: به دستور رئیس جمهوری پس از وقوع سیلاب در ۴ استان اکیپ هایی اعزام شده است و امیدواریم با جمع بندی، تصمیمات مناسبی برای بازسازی زیرساخت های مناطق سیل زده این استان ها، در دولت اتخاذ شود.
کد خبر 1134465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha