مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مکتبی سراسر آگاهی و رشد است

مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مکتبی سراسر آگاهی و رشد است. باورهای دینی و ایمانی برگرفته از عشق به اهل بیت(ع) مهمترین شاخصه رفتاری سردار دلها بود.

خبرگزاری شبستان- البرز: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مکتبی سراسر آگاهی و رشد است. باورهای دینی و ایمانی برگرفته از عشق به اهل بیت(ع) مهمترین شاخصه رفتاری سردار دلها بود. آنچنان عمیق و عاشقانه با رزمندگان مدافع حرم و خانواده های آنان رفتار می کرد که از کمتر فرمانده ای این میزان معرفت دیده شده است.

 

مطالعه ویژگی های رفتاری آن شهید والامقام در قالب کتاب هایی که از او نوشته شده است می تواند یک فرصت برای نسل امروز تلقی شود. به همین منظور در جمع اعضای کتابخوان کتابخانه شهیدان نصیری که به مناسبت سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده است می نشینیم تا برای دقائقی یاد سردار دل ها را در باور خود زنده کنیم.

 

معرفت به مکتب شهید سلیمانی برای نسل امروز ضروری است

 

« مریم بذرافشان» طی این نشست با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: این روزها که مصادف با دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی است فرصتی است تا بیش از گذشته نسبت به شخصیت ایشان بپردازیم.

 

نویسنده البرزی افزود: اینکه به شهید حاج قاسم سلیمان عنوان سردار دل ها را داده اند قابل توجه است چرا که این عنوان به معنای وسعت حضور یاد و خاطره این شهید والامقام در اذهان عمومی مردم است.

 

 

وی از سردار دلها به عنوان مردی نام یاد کرد که همواره در یادها باقی است سپس ادامه داد: ضروری است که نوجوان و جوانان به عنوان رهبروان این شهید والامقام راه او را ادامه دهند و در مسیر مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی باشند.

 

نویسنده و پژوهشگر البرزی خاطرنشان کرد: هر کس به ظن خودش در جریان باور به مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی باید با صفات والای او ارتباط قلبی و عاطفی برقرار کند.

 

« لیلا حضرتی» نیز در رابطه با مقام والای شهید حاج قاسم سلیمانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: شناخت شهید حاج قاسم سلیمانی به واسطه توجه به ابعاد مختلف شخصیتی آن شهید والامقام امکان پذیر است.

 

 

مدیر کتابخانه شهیدان نصیری کرج و شاعر آیینی البرزی افزود: توجه به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یک فرصت اساسی برای درک و تبیین مکتب آن شهید عزیز است.

 

در ادامه این نشست، شاعر خوش قریحه البرزی شعر خود را در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کرد.

 

معرفی کتاب برای شناخت حاج قاسم سلیمانی

 

« مرضیه احمدی» نیز طی این نشست در خصوص مقام شامخ شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حرف ها و نکته های بسیار زیادی در رابطه با این سردار مقاومت وجود دارد و در رابطه با هر کدام می توان ساعت ها سخن گفت.

 

کتابخوان و دانش آموز البرز افزود: از جمله کتاب هایی که با مراجعه به آن می توان نسبت به این شهید والامقام آگاهی کسب کرد کتاب خودنوشت این شهید با عنوان « از چیزی نمی ترسیدم» و کتاب دیگر « جستاری در خاطرات شهید حاج قاسم سلیمانی» است.

 

 

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی یکی از مردان خدا است که پس از شهادت ایشان بیش از پیش شناخته شد.

 

معرفت به سردار دلها برای نسل امروز یک ضرورت است

 

« کوثر الوندی» در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: من پیش از شهادت حاج قاسم سلیمانی او را می شناختم.

 

این دانش آموز و کتابخوان کتابخانه شهید نصیری بیان کرد: تواضع و فروتنی و صمیمانه با نیروهای مدافع حرم و رزمندگان از طرف این فرمانده مقاومت یکی از صفات و ویژگی های شخصیتی آن شهید والامقام است.

 

 

وی ادامه داد: جایی خواندم که ملتی که کتاب نمی خوانند باید مسائل مختلف را بارها و بارها تجربه کنند از این رو مطالعه کتاب و تورق در زندگی نامه شهید حاج قاسم سلیمانی یک الگوی بی نظیر برای زندگی خوب و متعالی را فراهم می کند.

 

این دانش آموز و کتابخوان کتابخانه شهید نصیری خاطرنشان کرد: مهربانی و عطوفت بی نظیر سردار دلها و تواضع با زیر مجموعه خود او را یک فرمانده بی نظیر قرار داد که همواره الگوی بسیاری از مردم و مسئولان است.

 

 

کد خبر 1134467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha