سلامت روحی افراد جامعه نیازمند توجه است/توسعه دانشگاهی بر اساس نیاز جامعه

زلفی گل با اشاره به نیازهای جامعه به علوم انسانی و فنی و مهندسی گفت: سلامت روحی افراد جامعه نیازمند توجه و پردازش علمی تخصصی در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدعلی زلفی گل» در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه اصفهان به ضرورت سرمایه گذاری در علوم انسانی و مهندسی و پزشکی اشاره کرد و اظهارداشت: جامعه به همه علم و دانش نیاز دارد و از هیچ یک بی احتیاج نیست.

وزیر علوم و تحقیقات افزود: با توجه به نیاز به تمامی رشته اما در حوزه روح و روان جامعه نیازمند سرمایه گذاری بیشتری برای آرامش و آسایش جامعه هستیم تا با تولید علم بومی در این حوزه به نیازهای خودمان پاسخ بدهیم.

وی ادامه داد: سلامت روحی افراد جامعه نیازمند توجه و پردازش علمی تخصصی در این حوزه است تا با ارائه علوم جدید و موثر به مشکل خودمان بدون وابستگی به غرب پیش برویم.

زلفی گل اضافه کرد: در علوم مهندسی امکان بهره برداری از دانش دیگر کشورها تا بومی سازی در ایران وجود دارد اما علوم انسانی باید وابستگی را کاهش دهیم.

 

توسعه دانشگاهی بر اساس نیاز جامعه

 

وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور و تولید علم دانش اظهارداشت: افزایش رشته های تحصیلی و جذب دانشجو در رشته های مختلف متناسب با نیاز جامعه باشد و نباید در دانشگاه های دولتی یا غیر از آن پذیرش بدون نیازسنجی صورت بگیرد و وقت و هزینه ها اتلاف شود.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، گرایش دانشجویان پس از اتمام تحصیل به یک شغل غیر از موضوع تحصیل خود را آسیبی برای جامعه برشمرد و گفت: این اتفاق ناشی از نبود فرصت شغلی، عدم علاقه و یا فرصت های کاری دیگر است که در چینن وضعی دچار اختلال خواهیم شد.

وی از این وضع به عنوان ایجاد شخصیت کاریکاتوری یاد کرد و خاطرنشان ساخت: توازن را با اشتغال به دور از رشته های تحصیلی فرد به هم می ریزیم و این به ضرر کشور است.

 

زلفی گل به تحریم های دشمنان اشاره کرد و یادآورشد: با چنین وضعی باید مدل های نوین را برای بهبود اقتصاد و رفع چالش ها بکار بگیریم و از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای حل مشکلات استفاده کنیم.

در این مراسم «هوشنگ طالبی« رئیس پیشین دانشگاه اصفهان تجلیل شد «حسین هرسیج« از اعضای هیات علمی علوم سیاسی دانشگاه اصفهان به عنوان رئیس دانشگاه معرفی شد.

کد خبر 1134498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha