محبت و پیروی از ائمه اطهار(ع) برای انسان کارساز است

آیت الله عبادی با بیان اینکه محبت و پیروی از ائمه اطهار(ع) برای انسان کارساز است، گفت: ایرانی که دنبال آمریکا و فرانسه و انگلیس است او همان است که با نفاق در بین مردم زندگی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۵ دی) در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در جمع پرسنل مرزبانی استان با اشاره به حدیث ثقلین، اظهار کرد: این فرمایش پیامبر اکرم(ص) ضمن اینکه برای همه امت رهنمون است یک معجره زنده است و آنانی که این حدیث را مستقیم از زبان پیامبر شنیده و نقل کردند بر ما یک امتیازی دارند که مستقیم از محضر آن حضرت این فیض را گرفتند اما ما هم امتیازی داریم که مهمتر است و بعد از ۱۴۰۰ سال آنچه را که پیامبر(ص) فرموده تحقق بخشیدیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: چقدرها داریم که مسلمانان و حتی دشمنان سرسخت، این صهیونیست‌ها برای اینکه در شیطنت تکمیل باشند گرو‌های تخصصی برای شناخت ائمه معصومین(ع) در مبارزه با شیعه تشکیل دادند و تمام جزئیات زندگی آنها را بررسی می کنند که بتوانند از این ناحیه با شیعه مبارزه کنند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: دو سال قبل یک خبرنامه ای دستم بود که یکی از همین سرگروه هایی که زندگی امام محمدباقر(ع) را بررسی می‌کرد، گفته بود ما که دشمن هستیم اما اگر راستش را بگویم انسانی با این همه کمالات یا نبوده یا اندک بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر فرمودند از قرآن و اهل بیت(ع) رهنمون بگیرید و اینها تا قیامت از هم جدا نمی شوند، تصریح کرد: این سخن پیامبر یعنی اگر قرآن بخواهد تجسم پیدا کند در قالب یکی از این ائمه اطهار(ع) ظاهر می شود و اگر اندیشه، فکر، اخلاق، ایمان و معرفت هر یک از ائمه اطهار(ع) را بخواهید در قالب بیان پیاده کنید قرآن ناطق می شود.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه محبت و پیروی از ائمه اطهار(ع) برای انسان کارساز است، عنوان کرد: امام شافعی یکی از پیشوایان اهل سنت است که به دنبال آیه تطهیر در قرآن در قالب شعر می گوید: «یَا آلَ بَیتِ رَسولِ الله حُبُّکُمُ فَرضٌ مِنَ الله فی القُرآنِ أنزَلَهُ / کَفاکُم مِن عظیمِ القَدرِ أنّکُم مَن لَم یُصلِّ عَلَیکُم لَا صَلَاةَ لَهُ / ای خاندان نبوّت، محبّت شما فرضی است از جانب خداوند که در قرآن آمده و در بزرگی جایگاه و شوکت و شأن شما همین بس که اگر کسی در نمازش بر شما درود نفرستد در واقع نماز نخوانده است و نمازی ندارد.»

 

آیت الله عبادی بیان کرد: امام شافعی درباره فضائل امیر مؤمنان(ع) می گوید که اگر علی مرتضی(ع) جایگاه خویش را آشکار کند ، هر آینه مردم همگی برای او به سجده می افتند.

 

وی به سخنان و محبت جرج جرداق مسیحی نسبت به حضرت علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: اما یک سوال می پرسم که آیا می شود که انسان، اشخاصی را به امر خدا و پیغمبر(ص) دوست بدارد اما آنان را با زهر و میدان بُکشد؟ و صحنه تاریخ این را نشان می دهد و فلسفه غیبت حضرت مهدی(عج) همین است که اگر پنهان نباشد مانند اجداش او را شهید می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به جنایات استعمار و سلطه بر کشور اشاره کرد و گفت: در صحنه سیاسی عده ای با دشمنان این ملت طرح دوستی می ریزند و تمام سئوال ما این است که آیا می شود هم ملت خود را دوست داشت،هم با دشمنان ملت خود دوست باشند؟ خیلی عجیب است چون در آیه قرآن آمده است که چنین چیزی درست نیست و خداوند در آیه ۵۱ سوره مائده می فرماید: «ای اهل ایمان، یهود و نصاری را به دوستی مگیرید، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند، و هر که از شما مؤمنان با آنها دوستی کند به حقیقت از آنها خواهد بود».

 

آیت الله عبادی بیان کرد: ایرانی که دنبال امریکا و فرانسه و انگلیس است او همان است که با نفاق در بین مردم زندگی می کند.

 

وی با بیان اینکه مدعیان دوستی از پشت خنجره می زنند، افزود: اگر ما مسلمان هستیم که باید مسلمانان را یاری کنیم اما می بینیم که فلسطینی‌ها را به نفع صهیونیست‌ها قتل و عام می‌کنند و همه بی‌تفاوت هستند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به آیه قرآن مبنی بر اینکه خداوند براى هيچ‌كس دو دل در درونش نيافريده که با یکی، کسی را دوست بدارد و با دیگری با او دشمنی ورزد، گفت: در مقابل آدم های منافق و دوستان دشمنان شما، ولی این افتخارات برای امثال شما و سپهبدهای شهید و نیروهای مسلح است که خداوند فرمود: «آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!»

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه هر کسی دشمن خداست دشمن انسان و کره زمین است، افزود: خداوند در قرآن فرمود: «وَإِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ؛(نشانه آن، این است که) هنگامی که روی برمی‌گردانند (و از نزد تو خارج می‌شوند)، در راه فساد در زمین، کوشش می‌کنند، و زراعتها و چهارپایان را نابود می‌سازند؛ (با اینکه می‌دانند) خدا فساد را دوست نمی‌دارد».

 

وی در پایان خطاب به مرزبانان و نیروهای مسلح، گفت: تا شما عزیزان استقامت می کنید ما در مقابل شما خیلی کم داریم و افتخار دارم که ۲۰ سال خدمتگزار شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران بودم.

 

 

 

کد خبر 1134544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha