سبک زندگی فاطمی نسخه درمان بخش مشکلات خانوادگی است

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به روش های غلط زندگی امروزی گفت: سبک زندگی فاطمی نسخه درمان بخش مشکلات خانوادگی و برون رفت از چالش ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام «مجید قاسمی« در نشست بصیرتی و مذهبی به مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اظهارداشت: جامعه امروزی ما دچار انحرافاتی در سبک زندگی شده که این اتفاق بر پیکره زندگی مردم تاثیر گذاشته است.

 

امام جمعه قهجاورستان افزود: تجمل گرایی و اهداف ظاهری زندگی از جمله این تغییرات است که افزایش سن ازدواج، اختلافات خانوادگی، طلاق و آسیب های اجتماعی پیامد چنین وضعی است.

وی با اشاره به الگوهای موثر و کارآمد زندگی اهل البیت(ع) و توصیه های آنان برای یک زندگی سعادتمند، تصریح کرد: سبک زندگی فاطمی نسخه درمان بخش مشکلات خانوادگی و برون رفت از چالش ها است.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به برخی از نکات زندگی مشترک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: بنا به فرمایش امام علی(ع) همسرش هیچگاه او را ناراحت نکرده چیزی نخواسته که در توان شوهرش نباشد و از حداقلی ترین نیازها گذشته است.

وی ادامه داد: چنین منش و رفتاری در زندگی زناشویی باعث بهبود زندگی و کاهش اختلافات و دعواهای زن و شوهر می شود که آنان همدیگر را ناراحت نکنند و انتظارات خود را نیز مدیریت کنند.

امام جمعه قهجاورستان انفاق، گذشت، صبر و مقاومت حضرت زهرا(س) را به عنوان شاخصه های اخلاقی ایشان یاد کرد و اذعان داشت: صفات زیادی در بین چنین شخصیتی هایی نهفته که بهره گیری و استفاده از آن برای سعادت دنیا و آخرت نیاز همه بشریت است و شیعه به لحاظ چنین گنجینه های ارزشمندی نباید از آن غافل شود.

 

سردار سلیمانی و مکتب اهل البیت(ع)

 

وی با بیان اینکه اگر از این افراد بزرگ تاریخ اسلام بهره بگیریم سعادتمند می شویم، تصریح کرد: افرادی مثل سردار سلیمانی چنین کاری را برای سعادت دنیا و آخرت خود انجام دادند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: سردار سلیمانی در مکتب اهل البیت(ع) درس خوانده و بزرگ شده تا بتوان چنین شجاعانه در برابر کفر جهانی بایستند و در بین مردم محبوب دلها شود.

وی سردار سلیمانی را اطاعت پذیر امر ولایت، حامی مظلومان، مهربان با امت و شجاع و قاطع در برابر دشمن معرفی کرد و اظهارداشت: همه این چنین ویژگی هایی را از معصومین(ع) می توانیم بیاموزیم.

کد خبر 1134586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha