اهدای ۶۴۰۰ جلد کتاب به چهارمین جشنواره مردمی «نذر کتاب»  فسا

فیروزی گفت: شهروندان فسایی تا کنون تعداد ۶ هزار و۴۰۰ جلد کتاب را در چهارمین جشنواره مردمی «نذر کتاب» به کتابخانه های عمومی این شهرستان اهدا کرده اند.

«محمدحسین فیروزی» در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از فسا، گفت: «چهارمین جشنواره مردمی نذر کتاب فسا» با شعار «هر شهروند یک کتاب، هدیه به کتابخانه های عمومی» از طريق گره زدن سنت حسنه نذری با فرهنگ كتاب و کتابخوانی از 22 آبان تا 22 بهمن ماه 1400 در شهرستان فسا با مشارکت و همکاری سازمان های دولتی و غیر دولتی برگزار می شود.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا درباره اهداف این دوره جشنواره نیز گفت: با هدف فرهنگسازی «اهدای کتاب؛ اهدای دانایی» و مشارکت مردم درغنی سازی منابع کتابخانه ای، کودک و نوجوان، سیار و تشویق مردم به اهدای کتاب با نیت صدقه جاریه در حال برگزاری است و شهروندان می‌توانند کتاب‌هایی خوانده شده، بلااستفاده، اهدایی و ... را به کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا هدیه کنند تا با گردش کتاب، مخاطبین بیشتری از آن بهره مند شوند.

 

فیروزی افزود: این جشنواره در سه دوره گذشته در سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۸ به ابتکار اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا برگزار و بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب اهداء و  هم اکنون این منابع در کتابخانه های شهرستان در دسترس شهروندان است.

 

وی بیان کرد: شهرستان فسا هم اکنون ۱۰ کتابخانه فعال و چهار پروژه در حال پبگیری و ساخت دارد، که امید است با مشارکت و نذر کتاب، شاهد پویایی در منابع کتابخانه ها باشیم.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی فسا عنوان کرد: از آغاز جشنواره تا کنون با استقبال خوب ۶ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب به ارزش ۷۲۵ میلیون ریال توسط ۲۴۵ فرهیخته گرامی به جشنواره نذر کتاب اهدا شده است و امید است تا ۲۲ بهمن ماه از ۱۰ هزار جلد عبور کند.

 

وی اظهار داشت: جشنواره نذر کتاب می تواند سرآغازی مناسب در ارتباط مستمر مردم با کتابخانه های عمومی باشد. و تقویت کننده جریان گردش کتاب و افزایش سرانه مطالعه باشد.

 

فیروزی در پایان از شهروندان خواست جهت همکاری با این نهاد فرهنگی و مشارکت در اهدای کتاب، به ارتقای فرهنگ مطالعه و بهبود منابع کتابخانه های عمومی شهرستان فسا یاری رسانده و با مراجعه به کتابخانه های عمومی یا تماس با شماره های دبیرخانه جشنواره، با اهدای کتاب در این امر خیر شرکت کنند. همچنین در صورت نیاز با تماس با دبیرخانه کتاب های اهدایی در محل از شهروندان تحویل گرفته می شود.

کد خبر 1134592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha