کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز سیاه پوش عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) هستند

حجت الاسلام شکری با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز سیاه پوش عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) هستند.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در جریان برپایی آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با محوریت کانون های فرهنگی هنری در مساجد البرز برگزار می شود. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: تبیین فرهنگ فاطمی و مقام والای حضرت صدیقه اطهر(س) یکی از محورهای برنامه ریزی شده در آیین های عزاداری با همت امامان مساجد است. 

 

وی با اشاره به اهمیت الگو دانستن شخصیت والای حضرت زهرا سلام الله علیها برای مردان و زنان بیان کرد: عظمت مقام زن به واسطه وجود متعالی حضرت زهرا سلام الله علیها در عالم به ظهور نشست و ایشان الگوی حقیقی انسان کامل برای تمام جهانیان شد. 

 

مدیر ستاد فهما استان البرز اظهار داشت: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با سیاه پوش کردن مساجد، برپایی موکب های عزاداری، ایستگاه های صلواتی، شرکت در پویش سربند ذکر یا فاطمه سربند سلیمانی ها است و آیین عزاداری و مرثیه خوانی این ایام را گرامی می دارند. 

 

وی بیان کرد: ویژگی شخصیتی و معرفتی آن حضرت در صحنه انسانیت و تکامل معنوی بی نطیر است و هر یک از ابعاد زندگی شان قابل تأمل و دقت نظر است چرا که تبیین کننده فرهنگ فاطمی است.

 

شکری عنوان کرد: توجه به زندگی افراد تربیت شده در ساحت مکتب فاطمی همچون شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که نمونه ای از الگوپذیری از شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها است می تواند فرصت موثری برای تبیین فرهنگ فاطمی در جامعه امروز باشد. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: توجه به مقام عالی مرتبه حضرت صدیقه کبری(س) در ایام فاطمیه در قالب برپایی آیین عزاداری و موکب های خدمت رسانی فرصتی است تا بار دیگر عظمت اسلام و مظلومیت اهل بیت(ع) بیان شود به ویژه که شخصیت زن به عنوان یک انسان متعالی مورد توجه قرار گیرد. 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1134606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha