منتظران امام زمان(عج) سکون بعد از رحلت نبوی را تکرار نمی‌کنند/راز سکوت امیر(ع) به روایت حضرت زهرا(س)

حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی با اشاره به سخن حضرت زهرا(س) که فرمودند: مثل امام مثل کعبه است، گفت: برخلاف جامعه بعد از پیامبر(ص) که سکوت و سکون را در پیش گرفتند، منتظران امام زمان(عج) مجاهد و اهل حرکت و اهل عمل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سید احمد موسوی» درباره ارتباط فاطمیه و مهدویت، اظهار کرد: در ایام بعد از رحلت رسول خدا(ص) گاهی حضرت زهرا(س) کنار قبور شهدای اُحُد و حضرت حمزه سیدالشهداء(ع) می آمدند و مجلس ماتم برپا و گریه و زاری می کردند. جناب  محمودبن لبید از صحابی پیامبر(ص) نقل می کند: در یک از روزها شاهد گریه و زاری حضرت زهرا(س) بودم ایستادم تا ایشان آرام شدند، جلو رفتم، سلام گفته و عرض کردم: گریه های شما بند دل آدمی را پاره می کند، چرا این همه گریه می کنید؟

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) در پاسخ وی فرمودند: مگر نمی بینی چه مصیبتی بر ما وارد شده و فقدان حضرت رسول(ص) و مصائب پس از ایشان را نمی بینی؟! عرضه داشتم: درباره حوادث بعد از رحلت پیامبر(ص) چرا اینگونه شد، آیا حضرت رسول(ص) نصی درباره ولایت و جانشینی امیرالمومنین(ع) مطرح نکرده اند؟

 

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زاهر(س) فرمودند: بعد از غدیر خم دنبال چه نص و سندی می گردید؟ محمودبن لبید می گوید: عرضه داشتم: شما دختر پیامبر خدا(ص) هستید آیا حضرت(ص) برای شما در این باره نصی مطرح نکرده اند؟ حضرت زهرا(س) برخی فضایلی را که رسول الله(ع) درباره امیرالمومنین علی(ع) بیان کرده بودند، مطرح کردند. محمودبن لبید می گوید: محضر ایشان عرض کردم پس چرا امیرالمومنین(ع) بعد از پیامبر(ص) نشست و قیام و انقلاب نکرد؟!

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه ابراز کرد: حضرت صدیقه کبری در پاسخ کلامی از رسول خدا(ص) را نقل کردند که برای همه منتظران امام زمان(عج) درس و حقیقت و راه و معیار است؛ ایشان فرمودند: مگر از پیامبر خدا(ص) نشنیدید که مَثَل امام مَثَل کعبه است، مردم باید سراغ کعبه بروند و دور آن بچرخند نه آنکه منتظر بمانند کعبه به حرکت درآمده و دور حجاج طواف کند! این یعنی مَثَل امیرالمومنین(ع) علی(ع) نیز مَثَل کعبه است، و مردم باید سراغ ایشان بیایند.

 

این کارشناس مهدوی اضافه کرد: خدای متعال در آیه 25 سوره مبارکه حدید می فرماید: «... لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ...» یعنی مردم باید برای عدالت قیام و انقلاب کنند.

 

وی تاکید کرد: برخلاف جامعه بعد از پیامبر(ص) که سکوت و سکون را در پیش گرفتند، منتظران امام زمان(عج) مجاهد و اهل حرکت و اهل عمل هستند چنان که در روایت است: «افضل اعمال امت انتظار فرج است»؛ آنها در انتظار ظهور نمی نشینند و در حرکت هستند. این یعنی همان درک سخن پیامبر(ص) که حضرت زهرا(س) یادآوری کردند که ما باید به سمت کعبه وجود امام حرکت کنیم اگر چنین شد امام قدرت برای هدایت و رهبری جامعه پیدا خواهند کردند.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان خاطرنشان کرد: امید است خدای متعال ما را به وظایف‌مان آگاه و از منتظران واقعی امام زمان(عج) قرارمان دهد.

 

گفتنی است، فایل تصویری این سخنان در کانال @چشم به راه در پیام رسان های مجازی قابل دسترسی است.

کد خبر 1134633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha