شهید سلیمانی به دنبال شهادت بود/لزوم ترویج حجاب فاطمی

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه شهید سلیمانی به دنبال شهادت بود، گفت:شهدا نظیر سردار قاسم سلیمانی از جان خود گذشتند تا امروز در امنیت و آرامش در مسیر خدا حرکت کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» شامگاه گذشته(۱۴دی) دریادواره شهدای روستای مرمت ساری ضمن گرامیداشت شهادت حضرت زهرا(س) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهادت ارزش افزوده دارد؛ بامرگ و مردن های دیگر مساوی نیست جامعه برای شهید شدن ارزش و جایگاه بیشتری قائل است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران به جایگاه منفور خودکشی در اسلام اشاره و بیان کرد:خودکشی قتل نفس است و این نوع مردن ارزش منفی در پی دارد.

 

وی از اعتیاد به عنوان آسیب اجتماعی یاد کرد و گفت: معتاد بیمار است و نباید مورد سرزنش قرار گیرد بلکه باید برای درمان کمک کار معتاد باشیم. تا خدای ناکرده زندگی و مردن فرد معتاد تباه نشود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اگر فرد درحال گناه از دنیا برود خیلی بد است و ارزش منفی در جامعه دارد، ادامه داد: شهید بودن و شهید شدن در همه فرهنگ ها و ملت ها مورد تجلیل قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه حتی کشور های لائیک برای افرادی که برای حفظ امنیت کشور کشته می شوند ارزش قائل هستند، اذعان کرد: این نوع جان سپردن که برای دفاع از کشور و حفظ امنیت باشد در همه ملت ها ارزش افزوده دارد و برکات زیادی برای مردم و کشور همراه دارد. 

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه در ایران اسلامی نیز برای شهدا ارزش افزده قائل هستیم، افزود: شهدا برای ملت ایران عزیز هستند و در طول سال یادواره های متعددی با هدف نکوداشت یاد و نام شهدا برگزار می شود.

 

وی به همت والای ملت ایران به ویژه مردم شهید پرور مازندران برای برگزاری مجالس عزاداری و گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: امنیت و آسایش منطقه را مدیون ایثار و از خودگذشتگی سردار سلیمانی ها هستیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ممالک مختلف برای ارزش گذاری به شهدا به داده های یک شهید(یعنی کشته شدن آن فرد چه خدمتی به کشور کرده) توجه می کنند، افزود: در فرهنگ اسلام هم به داده ها و هم به دریافت های یک شهید توجه می شود.

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به دنبال شهادت بود، خاطرنشان شد: در نجواها، سخنرانی ها به خصوص وصیت نامه حاج قاسم می خوانیم که چگونه عاشق شهادت بود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه در مجالس عزای ایام فاطمیه باید ولایت مداری، حلال خوری، حفظ حجاب و ... ترویج شود، گفت: حجاب فاطمی در منابر و روضه ها معرفی و تبیین شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه داده های شهید به جامعه مهم است، گفت: شهدا نظیر سردار سلیمانی از جان خود گذشتند تا امروز در امنیت و آرامش در مسیر خدا حرکت کنیم .

 

وی با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم و امنیت اجاره دست درازی به دشمن را ندادند، افزود: اگر سردار سلیمانی جلوی داعش قد علم نمی کرد امروز دشمن بلایی را که در سوریه و عراق برسر مسلمانان آوردند را در ایران اسلامی اجرا می کرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: فلسفه تجلیل از شهدا این که نسل جدید به آرمان، راه و وصیت شهید احترام بگذارند.

 

وی با بیان اینکه شهدا به نماز اول وقت در مسجد وصیت کردند، گفت: حفظ حجاب سفارش شهدا است و مردان باید با غیرت ناموس پرستی در صدد حفظ حجاب ناموس خود باشند.

 

 

کد خبر 1134657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha