قطعه پنج بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب موجب ایمنی مسیرهای پرتصادف کردستان خواهد شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: قطعه پنج بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب که در شرف اتمام است، موجب ایمنی مسیرهای پرتصادف کردستان خواهد شد.

عرفان مرادی مدیر کل راه و شهرسازی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: قطعه پنج بزرگراه کرمانشاه- میاندواب از پیشرفتی بالغ بر 90درصد برخوردار بوده و در شرف اتمام است.

 

وی افزود: حدود 320 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در حوزه استان کردستان واقع شده  و155 کیلومتر از کل پروژه به اتمام رسیده  و مورد استفاده است.

 

مرادی ادامه داد: یکی از قطعات این کریدور،  قطعه شماره پنج به طول 49 کیلومتر بوده که 45کیلومتراز آن زیربارترافیک رفته  ودر مجموع هم اکنون از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است.

 

وی افزود:  قطعه شماره پنج که حد فاصل سنندج – دیواندرواقع شده از جمله قطعات مهم این کریدور است که در صورت اتمام و بهره برداری کامل از آن تاثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده ای استان دارد و ایمنی تردد در مسیر مورد نظر که از جمله مسیر ها ی پرتصادف بوده ارتقا خواهد یافت.

 

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به هزینه کرد حدود 120میلیارد تومان برای ساخت این قطعه گفت: از این مبلغ 85 میلیارد تخصیص داد شده واتمام پروژه نیاز به ٥٠میلیارد تومان اعتبار(برای پرداخت مطالبات پیمانکاران واتمام عملیات اجرایی) دارد که امیدواریم با تامین به موقع آن در سال 1401 شاهد بهره برداری کامل از این قطعه مهم باشیم.

کد خبر 1134676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha