گلایه امام جمعه شهرستان دشتی از صدور قبض‌های نجومی آب

امام جمعه شهرستان دشتی (خورموج) استان بوشهر در خصوص صدور قبض‌های نجومی آب در روستاهای این منطقه گلایه کرد و از مسئولان خواست که در این باره چاره اندیشی کنند و نگذارند مردم زجر کشیده این روستاها مورد بی مهری قرار گیرند.

حجت الاسلام علی زاهد دوست در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد  صدور قبض‌های نجومی آب در روستاهای این منطقه( خورموج) گفت: در روزهای اخیر شاهد اعتراض شماری از روستائیان بودیم که نسبت به صدور قبض های آب خود در این منطقه گلایه داشتند و این موضوع متاسفانه واقعیت داشت که برای این عزیزان هزینه بسیار هنگفتی صادر شده بود.

 

امام‌جمعه دشتی (خورموج) استان بوشهر افزود: در پیگیری اولیه که انجام دادیم و با اداره آب شهرستان صحبت کردیم، صدور این قبض‌ها را تأیید و اعلام کردند که طبق قوانین واحدهای که به عنوان سکونت دائم ثبت نشده باشند، به عنوان واحد گردشگری و تفریحی محاسبه می‌شوند به همین دلیل تعرفه این واحدها به صورت آزاد محاسبه و قیمت‌ها بسیار بالا درج می‌شود.

 

حجت‌الاسلام زاهد دوست خاطرنشان کرد: این موضوع را از مردم روستایی عزیز سئوال کردیم، متوجه شدیم که برخی از این واحدها به دلیل نبودن ساکنین در زمان مراجعه مأمور و ثبت آمار آن، به همین منظور این منازل به عنوان سکونت غیردائم ثبت شده است، از این رو از شرکت آب خواستیم که در این زمینه تجدید نظر و با دقت بیشتر به موضوع رسیدگی کند.

 

وی با اشاره به مسئله کمبود آب و اهمیت آن در مصرف بهینه، تصریح کرد: صدور قبض‌های نجومی آب به خصوص در روستاها عادلانه نیست و باید به صورت جدی رسیدگی شود. اداره آب دقت کند، مبادا منازل مسکونی مردم را اقامتگاه غیر دائم تعریف کرده باشند و موجب نارضایتی مردم عزیز شوند، این مردم برای نظام و انقلاب اسلامی رنج های زیادی را متحمل شده‌اند و حق آن‌ها نیست که این گونه مورد بی مهری قرار گیرند.

 

امام جمعه دشتی، کمبود آب را عذر موجه برای فشار حداکثری به مردم و قطع آب و جمع‌آوری کنتور آب مردم ندانست و تأکید کرد: این نوع رفتار با تدابیر و سیاست دولت انقلابی سازگار نیست، امروز دولت انقلابی سرکار است و باید به مردم بیشتر توجه کند.

 

وی گفت: در هر منزل روستایی ممکن است چند درخت از قبل کاشته شده باشد یا چند رأس دام هم وجود داشته باشد که مردم با همین امکانات درآمد و ارتزاق کسب می‌کنند نباید به صرف یک بخشنامه اداری به مردم فشار آورد و برق یا آب آن‌ها را قطع کنند، باید مردم را درک کنید مشکلات مردم را باور و با انها همدردی کنید.

کد خبر 1134689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha