مدارس نیازمند تخریب و بازسازی استان  به ١٩ درصد کاهش یافته است

خدابنده با اشاره به اینکه میانگین مدارس نیازمند تخریب و بازسازی استان از ٣٠ به ١٩ درصد کاهش یافته، تشریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری به همت اداره کل نوسازی و مجمع خیرین مدرسه ساز استان ٢٧۶ پروژه آموزشی و پرورشی در سطح به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۱۵ دی) با بیان اینکه همکاران ما در ایام شیوع ویروس کرونا زحمات شبانه روزی و خدمات ارزنده ای را ارائه کردند که شایان تقدیر است اظهار داشت: تعلیم و تربیت محدود به انتقال دانش به ذهن دانش آموزان نیست، هیچ روش آموزشی با توجه به اهمیت و جایگاه نقش الگویی اخلاق، رفتار و گفتار معلم جایگزین حضور معلم در کلاس درس نخواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پروش خراسان رضوی با بیان اینکه حرکت به سمت ارائه آموزش های مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا به منظور جبران بخشی از عقب افتادگی های تحصیلی دانش آموزان بود خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در بررسی معیار و ملاک های کمی و کیفی ارزیابی استان های سراسر کشور جایگاه والا و قابل قبولی را به خود اختصاص داده است.

 

خدابنده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خراسان رضوی عموما مبدع و مجری بسیاری از طرح و برنامه های ملی بوده است تصریح کرد: دانش آموزان و همکاران ما در استان خراسان رضوی در المپیادهای علمی، کنکور سراسری، جشنواره های جوان و نوجوان خوارزمی، مسابقات و جشنواره های ورزشی و همچنین جشنواره های قرآن، عترت و نماز و فرهنگی و هنری در سطح کشور خوش درخشیده اند.

 

وی با بیان اینکه به فعالیت همکاران در آموزش و پرورش از ۱۰۰، نمره ۹۰ می‌دهم گفت: با شیوع کرونا پس از بررسی متوجه شدیم در ۲۰۷۰ مدرسه دسترسی به اینترنت وجود نداشت اما با همکاری نهاد‌های مربوط، این مدارس را به اینترنت مجهز کردیم.

 

مدیرکل آموزش و پروش خراسان رضوی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه عدالت آموزشی مبنا تحقق عدالت اجتماعی است، یکی از اولویت های اساسی دستگاه تعلیم و تربیت استان تحقق عدالت آموزشی است افزود: در سطح استان حدود ٣٠٠ کلاس درسی در کانکس دایر هستند و این در حالی است که ١٠ درصد از این کلاس های درس در حاشیه شهر مشهد واقع شده است.

 

خدابنده با اشاره به اینکه میانگین مدارس نیازمند تخریب و بازسازی استان از ٣٠ به ١٩ درصد کاهش یافته است، تشریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز استان ٢٧۶ پروژه آموزشی و پرورشی در سطح استان به بهره برداری رسید.

 

وی اظهار داشت: محتواهای الکترونیکی با کیفیتی توسط همکاران ما در استان تهیه شده است که بخشی از آن از طریق صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، بخشی از طریق سامانه های آموزش و پرورش و بخشی با استفاده از لوح فشرده در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. وی افزود: چهار شماره کتابچه خودآموز قاصدک سلامتی در مجموعه آموزش و پرورش استان تدوین و در اختیار دانش آموزان مناطق کم برخوردار، مناطق مرزی و عشایری قرار گرفت، همچنین این کتابچه خودآموز در در اختیار دانش آموزان سایر استان ها از جمله سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

 

مدیرکل آموزش و پروش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان و همکاران یکی از وظایف اصلی ما به شمار می رود اظهار داشت: ما در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت در کنار توجه به سلامت دانش‌آموزان و همکاران، دغدغه فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان را داریم، رویکرد آموزش و پرورش استان در موضوع واکسیناسیون اقناع سازی است، تا کنون حدود ٩۵ درصد همکاران و دانش آموزان ١٢ تا ١٨ ساله استان دُز اول واکسن خود را در مقابله با بیماری کرونا دریافت نموده اند.

 

خدابنده با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در شروع سال تحصیلی مدارس روستایی کم جمعیت فعالیت حضوری خود را آغاز کردند و آموزش ترکیبی و تدریجی در دستور کار قرار گرفت تصریح کرد: در حال حاضر مدارس کم جمعیت که امکان رعایت فاصله طولی و مساحت ویژه هر دانش آموز بر اساس دستورالعمل ٠۶ رادارند کلاس های درسی را به طور کامل حضوری برگزار می کنند، مدارسی که دارای جمعیت بالایی هستند بر اساس دستورالعمل ٠۶ دانش آموزان را گروه بندی نموده و آموزش را به شیوه ترکیبی به پیش می برند.

 

وی افزود: اگر دانش آموزی به کرونا مبتلا شود، آن کلاس درسی پس از تایید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی به مدت دو هفته تعطیل می شود، اگر در مدرسه نیز شرایط حادث شود که برای تمامی دانش آموزان خطرآفرین باشد با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش منطقه، شهرستان و یا ناحیه مجوز تعطیلی دو هفته ای مدرسه را صادر خواهد کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره با اینکه دغدغه ما در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت استان ایجاد محیطی ایمن برای دانش آموزان و معلمین است تصریح کرد: از ابتدای سال تحصیلی تا کنون حدود سه هزار بازدید توسط همکاران ما در مجموعه آموزش و پرورش از مدارس استان صورت گرفته است، علاوه بر آن کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی ارزیابی های روزانه، هفتگی و ماهانه خود را از مدارس به عمل می آورند.

کد خبر 1134694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha