قرار گرفتن هرمزگان در رتبه نخست فقر در کشور ناشی از فقر فرهنگی است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، قرار گرفتن هرمزگان در رتبه خست فقر در کشور را ناشی از فقر فرهنگی دانست و گفت: هرمزگان با این همه برخورداری ها در فقر جایگاه نخست کشور و در زمینه بیکاری رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دادیم که جای تاسف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی زاده » در آیین تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه انسان باید از خدا بخواهد ورود و خروجش از هرکاری باید از صدق یا مطابق با واقع باشد، اظهار کرد:
فرهنگ و هنر، حوزه ای است که در حالی که ضرورتش را همگان واقفند اما در حوزه عمل همواره غریب واقع شده است.
 

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ باید پیوست تمامی امور کارهای جامعه از صنعت و تجارت گرفته عمران و معماری باشد، افزود: اگر این پیوست فرهنگی نباشد تمامی حوزه ها هیچ گاه نمی توانند یک پیشرفت متوازن هماهنگ را بوجود آورند.
 

نماینده ول فقیه در هرمزگان با تأکید بر اینکه تشکیلات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وسیع و متنوع است، اضافه کرد: کمبودهای بیشتری در حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان وجود دارد و باید به جای گزارش کار اقدامات باید کارهای نکرده گفته شود.
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بابت عملکردها از دکتر کمالی تشکر و بابت کمبودها و نقایصی که وجود دارد و عدم توجه به زیرساخت های فرهنگی هرمزگان نیاز به کار بیشتر داریم، گفت: بنگاه های اقتصادی هرمزگان باید در زمینه ایفای مسئولیت های اجتماعی در بخش فرهنگ ورود جدی تری داشته باشیم.
 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: استان هرمزگان با این همه برخورداری ها در فقر جایگاه نخست کشور و در زمینه بیکاری رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دادیم که جای تاسف دارد.
 

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه بندرعباس و ویترین آن را نبینید کاش مخلات بافت فرسوده آن را هم ببینیم، بیان کرد: هرمزگان محرومیت های زیادی را بر دوش می کشد و فقر امروز هرمزگان محصول فقر فرهنگی است و اگر می خواهیم فقر اقتصادی را رفع کنیم باید به فکر حل معضل فقر فرهنگی هرمزگان باشیم.
 

وی با بیان اینکه باید اهالی فرهنگ و هنر با ارائه راهکاری های خود گره گشای مشکلات باشند، عنوان کرد: اطمینان دارم آقای جهانگیری با شتاب و سرعت بیشتر مسیر فرهنگ و هنر هرمزگان را با رویکرد انقلابی و ارزشی ارتقا می دهد.

 

در پایان این مراسم از زحمات رضا کمالی زرکانی تجلیل و اسمعیل جهانگیری به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1134720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha