دیدار خادمیاران رضوی با مادر سه شهید منطقه ۱۲ تهران

در آستانه سالروز شهادت سید شهیدان مقاومت، حاج قاسم سلیمانی خادمیاران منطقه ۱۲ تهران با مادر شهیدان حسین جانی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان در آستانه سالروز شهادت سید شهیدان مقاومت، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، خادمیاران منطقه ۱۲ تهران با خانواده شهیدان عباس، مجتبی و محمدرضا حسین جانی دیدار کردند.

خانواده شهیدان حسین جانی، از خانواده‌هایی هستند که سه شهید جوان را برای حفظ مهین به اسلام و انقلاب تقدیم کردند.

در این دیدار مادر شهیدان حسین جانی ضمن بیان خاطراتی از شهدای خود گفت: عباس ۱۹ ساله بود که در سال 65 و در عملیات کربلای ۵ شلمچه به فیض شهادت رسید. او در نامه‌هایش می‌گفت : «فقط فرج آقا را بخواهید.». محمدرضا نیز در سال 62 و در منطقه پنجوین عراق و شهید مجتبی هم در سال 63 در منطقه فاو به شهادت رسیدند.

پروین ژف، در توصیف فرزندانش افزود: محمدرضا هنوز دیپلمش را نگرفته بود که به  استخدام سپاه در آمد. شناسنامه‌اش را از خودش بزرگتر گرفت تا بتواند به جبهه برود. وقتی شهید شد، 18 سالش بود ولی شناسنامه‌اش 19 ساله بود. از سن راهنمایی به این طرف فعالیت انقلابی داشت و اعلامیه پخش می‌کرد. در جبهه چون مربی عقیدتی سپاه بود، زیاد نمی‌گذاشتند به جلو برود. گاهی لباسش را درمی‌آورد و می‌گذاشت داخل ساک و به نام یک بسیجی می‌رفت. در والفجر4 در سال 62 در منطقه پنجوین عراق به شهادت رسید. البته جنازه نداشت و بعد از چند سالی استخوان‌هایش را آوردند.

او که با صلابت و آرامشی وصف ناپذیر و با صبری زینبی، سخن می‌گفت از حضور خادمیاران رضوی و توفیق آنان برای خدمت به مردم تشکر کرد.

در این دیدار که مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۱۲ تهران و مسئول کانون عمومی محله ایران و چند تن از خادمیاران و یاوران رضوی حضور داشتند از مقام شامخ و صبر مادران سه شهید منطقه ۱۲ تهران تجلیل کردند.

این دیدار مزین به پرچم حرم رضوی بود که مادر و خانواده شهیدان حسین جانی به آن تبرک جستند.

در پایان دیدار هدایای متبرک رضوی به مادر و خانواده شهیدان حسین جانی اهدا شد. همچنین به مناسبت ایام سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، تابلویی مزین به تصویر شهدا به خانواده شهیدان حسین جانی نیز تقدیم شد.

کد خبر 1134768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha