۱۶ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی مدیریت شد

نصرآبادی گفت: به دنبال بارندگی های اخیر ۱۶ میلیون و ۳۷۰ هزار متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی مدیریت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (15 دی) به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: شهرستان نهبندان به دنبال بارندگی های اخیر با ثبت 83 میلی‌متر بارندگی بیشترین حجم مدیریت رواناب را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در صورتی که سازه های آبخیزداری در شهرستان نهبندان نمی بود، به احتمال زیاد در شهرستان شاهد خسارت های فراوان و سیلاب می بودیم، گفت: این شهرستان 12 میلیون متر مکعب رواناب را به خود اختصاص داده است.

 

نصرآبادی افزود: در شهرستان طبس و سربیشه با 500 هزار متر مکعب، شهرستان فردوس 100 هزار متر مکعب، درمیان 250 هزار متر مکعب، قاین یک میلیون و 200 هزار متر مکعب، خوسف 800 هزار متر مکعب و بیرجند یک میلیون متر مکعب آبگیری داشته ایم.

 

وی در ادامه از ساخت ۲ هزار و 153 سازه ی آبخیزداری در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: امسال نیز ساخت 200 سازه دیگر با اعتبار 160 میلیارد تومان در دستور کار است که تعدادی از این سازه ها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه راهبرد اساسي کنترل سيلاب این است که به تغذيه سفره‌هاي آب کمک مي‌کند، ادامه داد: کنترل سیلاب سبب مي‌شود که قنات‌ها، چشمه‌ها و چاه ها با توليد آب بيشتر بتواند زمين‌هاي کشاورزي بيشتري را به زير کشت برده و در توليد محصولات غذايي بيشتر و همچنین تامین آب شرب جوامع روستایی که از دغدغه های اصلی است، نقش مهمي را ايفاء کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: آبخيزداري يکي از شيوه‌هاي نوين حفاظت آب و خاک، مهار و پخش سيلاب ‌ها است که موجب کنترل سيلاب‌هاي مخرب و نفوذ آب به داخل سفره‌هاي آب زيرزميني مي‌شود.

کد خبر 1134804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha