حضور صهیونیستها در استرالیا و مشکلات جشنواره سیدنی ۲۰۲۲

جشنواره سیدنی ۲۰۲۲ به دلیل انصراف شماری از شرکت کنندگان در اعتراض به حمایت مالی اسرائیل دچار آشفتگی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، روزنامه گاردین درگزارشی اعلام کرد: جشنواره سیدنی 2022 میلادی  48 ساعت قبل از افتتاحش به دلیل انصراف شماری از  شرکت کنندگان از این جشنواره در اعتراض به کمک مالی سفارت رژیم صهیونیستی، دچارآشوب و سرگردانی شده است.

 

این روزنامه گزارش داد: درحالی هیئت مدیره جشنواره بیانیه ای را درسایه افزایش اعتراض ها به نقش اسرائیل منتشر کرده است که «تام بالارد» کمدین ، «سانست بلوار» تهیه کننده نمایش مس سیاه، «نیوساوت ولز» سیاستمدار پیشین، «مردیث برگمن» و «یامی استاینز» مفسر و برخی دیگر از شرکت کننده از حضور در این جشنواره انصراف دادند و به شمار زیادی از حامیان فلسطین پیوستند.

 

در همین حال، گروه های هنری مانند « Margiko Gorenga Nga-ga» ازاین جشنواره انصراف دادند و تصمیم گرفتند به طور مستقل فعالیت خود را ادامه دهند. نمایش«مس سیاه» که توسط شرکت سانست بلوار تولید شد، به نمایش در می آید، اما حمایت توافق شده پیشین با جشنواره را دریافت نمی کند.

 

سانست بلوار با انتشار بیانیه ای در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: متعهد به سلامت و یکپارچگی فرهنگی است که به هنرمندان آزای کار بدون ترس و سازش را می دهد. همچنین تقسیم جامعه را به رسمیت شناخته است که هنرمندان فلسطینی نمی توانند در جشنواره امسال سیدنی شرکت کنند. ما تصمیم گرفته ایم که حمایت مالی مستقیم از این جشنواره را نپذیریم.

 

هیئت مدیره جشنواره سیدنی بیانیه دومی را صادرکرده است که در آن از تصمیم جنجال برانگیز خود برای همکاری با شرکت رقص « Decadence» در سیدنی حمایت کرد. کاری که توسط اوحاد نهارین، رقصنده اسرائیلی و شرکت رقص پاچیوا درتل آویو طراحی شده است. این مشارکت در جشنواره سیدنی با کمک مالی به ارزش 20 هزار دلار سفارت اسرائیل در کانبرا حمایت شد.

 

بیانیه شورای جشنواره به درخواست های مکرر هنرمندان مردم برای تحریم این جشنواره که از پایان ماه دسامبر آغاز شد، اذعان کرده است.

در این بیانیه آمده است: هیئت مدیره جشنواره سیدنی بر احترام به حق همه گروه های برای ابراز نگرانی خود احترام می گذارد. ما با گروه هایی که نسبت به بودجه ابزار نگرانی کردند، وقت گذرانده ایم و از فرصت ارتباط با همه آنها استقبال کردیم. به همه توافقنامه های مربوط به حمایت مالی از جمله دکیندس احترم خواهیم گذاشت و پیشنهادات انجام خواهد شد.

کد خبر 1134809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha